Teodor Axentowicz studiował w Akademii monachijskiej pod kierunkiem Gabriela von Hackla oraz u profesorów Sandora Wagnera i Guyli Benczura w latach 1879- 82. W 1883 r. wyjechał do Paryża, gdzie uczył się w pracowni Emila Augusta Carolus- Durana. Odbył wiele podróży artystycznych m. in. do Włoszech, Londynu. W 1895 r. objął stanowisko profesora rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, a w 1910 r. został pierwszym jej rektorem z wyboru. Był współzałożycielem Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" oraz członkiem wiedeńskiej "Secesji". Był jednym z najwybitniejszych polskich portrecistów; malował także sceny rodzajowe i historyczne. Ulubionym tematem artysty były sceny z motywami huculskimi- studia postaci, zwyczaje, wierzenia- malowane z dbałością o szczegóły, a jednocześnie bardzo swobodnie oraz przedstawienia symboliczne.

7
Teodor AXENTOWICZ (1859 - 1938)

Kobieta z dzbanem, (Smutek) ok. 1904 r.

pastel, akwarela/papier, 96,5 x 66 cm (w świetle oprawy)
sygnowany p. śr.: `axentowicz`
obraz posiada opinię p. Ireny Bal
Modelką, która pozowała do prezentowanego obrazu była Ama (Anna) Zakrzewska.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Teodor Axentowicz studiował w Akademii monachijskiej pod kierunkiem Gabriela von Hackla oraz u profesorów Sandora Wagnera i Guyli Benczura w latach 1879- 82. W 1883 r. wyjechał do Paryża, gdzie uczył się w pracowni Emila Augusta Carolus- Durana. Odbył wiele podróży artystycznych m. in. do Włoszech, Londynu. W 1895 r. objął stanowisko profesora rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, a w 1910 r. został pierwszym jej rektorem z wyboru. Był współzałożycielem Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" oraz członkiem wiedeńskiej "Secesji". Był jednym z najwybitniejszych polskich portrecistów; malował także sceny rodzajowe i historyczne. Ulubionym tematem artysty były sceny z motywami huculskimi- studia postaci, zwyczaje, wierzenia- malowane z dbałością o szczegóły, a jednocześnie bardzo swobodnie oraz przedstawienia symboliczne.