„Portrety, martwe natury i akty Łempickiej są doskonałą realizacją stylu Art Deco: podporządkowany mu jest zarówno typ, strój, fryzura i sposób upozowania modela, jak wszystkie rekwizyty tła i wreszcie sam warsztat malarki. Postkubistyczna stylizacja: podkreślanie rysunkiem i światłem trójwymiarowości i twardości form, ostrość koloru, gładkość metalicznych, lśniących powierzchni, monumentalizacja, manieryczność ujęć i emalierska precyzja wykończenia składają się na styl Łempickiej idealnie wpisany w estetykę lat dwudziestych.”
A. Morawińska, „Tamara Łempicka 1927”, w: „Dialog” 1991, t. 26, nr 5–6

001
Tamara ŁEMPICKA (1898-1980)

Kobieta w turbanie, ok. 1956 r.

akwatinta barwna, papier, 32,5 × 26,5 cm w świetle passe-partout (przycięta górna krawędź arkusza)
sygn. ołówkiem p. d.: „T. de Łempicka”, opisany ołówkiem l. d.: „15/200”

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Portrety, martwe natury i akty Łempickiej są doskonałą realizacją stylu Art Deco: podporządkowany mu jest zarówno typ, strój, fryzura i sposób upozowania modela, jak wszystkie rekwizyty tła i wreszcie sam warsztat malarki. Postkubistyczna stylizacja: podkreślanie rysunkiem i światłem trójwymiarowości i twardości form, ostrość koloru, gładkość metalicznych, lśniących powierzchni, monumentalizacja, manieryczność ujęć i emalierska precyzja wykończenia składają się na styl Łempickiej idealnie wpisany w estetykę lat dwudziestych.”
A. Morawińska, „Tamara Łempicka 1927”, w: „Dialog” 1991, t. 26, nr 5–6