Oferowana praca jest sielankową, intymną scenką ukazującą dojrzałą kobietę, siedzącą w drewnianym fotelu ustawionym w ogrodzie, trzymającą w rękach robótkę ręczną. Ciekawy układ postaci i kadr obrazu sprawia wrażenie jakoby modelka została niejako „podpatrzona” i zaskoczona przez malarza, leniwie odwracając głowę w jego kierunku. Sportretowaną kobietą jest najprawdopodobniej żona artysty - Maria z Gralewskich Malczewska.
W pracy tej można odnaleźć liczne analogie z obrazami Jacka Malczewskiego z tego okresu, zarówno jeśli chodzi o tematykę [por. Kobieta w ogrodzie (Maria Malczewska), 1916?, olej, tektura, 36 x 18 cm, sygn. l. g.: J Malczewski 1916 (?);] jak i rozjaśnioną kolorystykę z przewagą bieli i jasnych zieleni.
olej, tektura; 98 x 68 cm;
sygn. i dat. l. g.: -1919- J Malczewski
Oferowana praca jest sielankową, intymną scenką ukazującą dojrzałą kobietę, siedzącą w drewnianym fotelu ustawionym w ogrodzie, trzymającą w rękach robótkę ręczną. Ciekawy układ postaci i kadr obrazu sprawia wrażenie jakoby modelka została niejako „podpatrzona” i zaskoczona przez malarza, leniwie odwracając głowę w jego kierunku. Sportretowaną kobietą jest najprawdopodobniej żona artysty - Maria z Gralewskich Malczewska.
W pracy tej można odnaleźć liczne analogie z obrazami Jacka Malczewskiego z tego okresu, zarówno jeśli chodzi o tematykę [por. Kobieta w ogrodzie (Maria Malczewska), 1916?, olej, tektura, 36 x 18 cm, sygn. l. g.: J Malczewski 1916 (?);] jak i rozjaśnioną kolorystykę z przewagą bieli i jasnych zieleni.