Na odwrocie na blejtramie nalepki z MUZEUM NARODOWEGO W POZNANIU DEP/AN nr 840, z pieczątką Głównego Inwentaryzatora / Muzeum Narodowego w Poznaniu/ mgr Zofia Fidelus oraz napis Portret kobiety w niebieskim berecie / Poz. 128 inw. 136. Konserwacja przeprowadzona w 2006 r.
Prezentowany obraz pochodzi z pracowni malarza Artura Nachta-Samborskiego, tytuł pracy został nadany po śmierci artysty przez jego bratową Anielę Nacht - Łempicką w trakcie prac dokumentacyjnych, poprzedzających monograficzną wystawę artysty, która odbyła się już po jego śmierci w 1977 w Muzeum Narodowym w Warszawie. Obraz przez czternaście lat, do 2012 spoczywał jako depozyt w Muzeum Narodowym w Poznaniu.
Prezentowana praca jest doskonałym przykładem kompozycji opartej na rytmice plam i barwnych korelacjach, przestrzeń została wydobyta wewnętrznym, autonomicznym światłem, nadając całości subtelny charakter, paleta barwna jest rozjaśniona, wyczuwa się melancholijną atmosferę chwili.
Bibl.:
Artur Nacht-Samborski. Akty i portrety, Space Gallery, Kraków 2007, poz. 18, s. 31
Artur Nacht-Samborski (1898-1974). Malarstwo postaci-postacie malarstwa, Muzeum Historyczne w Sanoku, Sanok 2009, poz.65, s.85 i s.84 ( fragment)
Małgorzata Czyńska, Ciche życie przedmiotu, w: "Antyki", nr 1(9) 2007, s.21(ilustracja)
olej, płótno, 55 x 46 cm;
sygn. p. d.: NachtSamborski.
Na odwrocie na blejtramie nalepki z MUZEUM NARODOWEGO W POZNANIU DEP/AN nr 840, z pieczątką Głównego Inwentaryzatora / Muzeum Narodowego w Poznaniu/ mgr Zofia Fidelus oraz napis Portret kobiety w niebieskim berecie / Poz. 128 inw. 136. Konserwacja przeprowadzona w 2006 r.
Prezentowany obraz pochodzi z pracowni malarza Artura Nachta-Samborskiego, tytuł pracy został nadany po śmierci artysty przez jego bratową Anielę Nacht - Łempicką w trakcie prac dokumentacyjnych, poprzedzających monograficzną wystawę artysty, która odbyła się już po jego śmierci w 1977 w Muzeum Narodowym w Warszawie. Obraz przez czternaście lat, do 2012 spoczywał jako depozyt w Muzeum Narodowym w Poznaniu.
Prezentowana praca jest doskonałym przykładem kompozycji opartej na rytmice plam i barwnych korelacjach, przestrzeń została wydobyta wewnętrznym, autonomicznym światłem, nadając całości subtelny charakter, paleta barwna jest rozjaśniona, wyczuwa się melancholijną atmosferę chwili.
Bibl.:
Artur Nacht-Samborski. Akty i portrety, Space Gallery, Kraków 2007, poz. 18, s. 31
Artur Nacht-Samborski (1898-1974). Malarstwo postaci-postacie malarstwa, Muzeum Historyczne w Sanoku, Sanok 2009, poz.65, s.85 i s.84 ( fragment)
Małgorzata Czyńska, Ciche życie przedmiotu, w: "Antyki", nr 1(9) 2007, s.21(ilustracja)