Bożena Wahl i jej siostra bliźniaczka Alicja studiowały w latach 1952-1957 na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie pod kierunkiem Eugeniusza Eibischa. W latach 60. siostry wystawiały razem, pokazywały prace rysunkowe i graficzne m. in. w Galerii Krzywe Koło w War-szawie (1961), Galerii Sztuki Nowoczesnej tamże (1965, 1966), Galerie Le Ranelagh w Paryżu (1968). W latach 70. współpracowały z tygodnikiem „Kultura” i z wydawnictwami jako rysowniczki
i ilustratorki. Projektowały też scenografie do spektakli Teatru TV. W 1979 wspólnie założyły Galerię Alicji i Bożeny Wahl w Warszawie, jedną z pierwszych polskich galerii prywatnych. Specjalizowała się ona w prezentowaniu artystów hołdujących szeroko pojmowanej stylistyce i poetyce surrealizmu oraz ekspresyjnej i metaforycznej figuracji – co odzwierciedla również zainteresowania artystyczne zało-życielek galerii.

242
Alicja WAHL (1932 Warszawa - 2020 Konstancin-Jeziorna)

KOBIETA W CZERWONEJ SUKNI, przed 1982

olej, płótno
99,5 x 88,5 cm
sygn. śr.d.: WAHL
na odwr. na płótnie śr.g.: pieczątka zezwolenia na wywóz za granicę

Zobacz katalog

AGRA-ART

Aukcja Sztuki Współczesnej

08.12.2024

17:00

Cena wywoławcza: 15 000 zł
Estymacja: 17 000 - 20 000 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

Bożena Wahl i jej siostra bliźniaczka Alicja studiowały w latach 1952-1957 na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie pod kierunkiem Eugeniusza Eibischa. W latach 60. siostry wystawiały razem, pokazywały prace rysunkowe i graficzne m. in. w Galerii Krzywe Koło w War-szawie (1961), Galerii Sztuki Nowoczesnej tamże (1965, 1966), Galerie Le Ranelagh w Paryżu (1968). W latach 70. współpracowały z tygodnikiem „Kultura” i z wydawnictwami jako rysowniczki
i ilustratorki. Projektowały też scenografie do spektakli Teatru TV. W 1979 wspólnie założyły Galerię Alicji i Bożeny Wahl w Warszawie, jedną z pierwszych polskich galerii prywatnych. Specjalizowała się ona w prezentowaniu artystów hołdujących szeroko pojmowanej stylistyce i poetyce surrealizmu oraz ekspresyjnej i metaforycznej figuracji – co odzwierciedla również zainteresowania artystyczne zało-życielek galerii.