Polski architekt, grafik, malarz, pedagog, autor palindromów. W 1913 r. rozpoczął studia na Wydziale Architektury Politechnik Lwowskiej, które kontynuował w latach 1916 -19 na Politechnice Warszawskiej, studiując równocześnie w Warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych u Stanisława Lentza i Edwarda Trojanowskiego. Uczył się też malarstwa prywatnie u konrada Krzyżanowskiego. Po ukończeniu studiów został asystentem w Katedrze Rysunku Odręcznego Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. W czasie wojny 1920 roku zgłosił się ochotniczo do wojska. Po wojnie odbył kilka podróży artystycznych. W 1933 r. był współzałożycielem i sekretarzem, od 1937 r. prezesem Koła Artystów Grafików Reklamowych. Po wojnie został powołany na wykładowcę w Katedrze Rysunku i Malarstwa Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Malował głównie akwarelą, stosując własną technikę tworzącą charakterystyczną strukturę obrazu. Zajmował się też malarstwem ściennym, m.in. stworzył plafon w Teatrze narodowym i polichromie na Rynku Starego Miasta. Projektował znaczki pocztowe, ekslibrisy, banknoty i medale. W latach dwudziestych był współzałożycielem jednej z wytwórni filmowych, projektował scenografie do filmów.

029
Edmund JOHN (1894 - 1989)

KOBIETA W CZERWONEJ CHUŚCIE

Tusz, piórko, akwarela, 12,5 x 10,5 cm
Sygnowany p.d.: E. John

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Polski architekt, grafik, malarz, pedagog, autor palindromów. W 1913 r. rozpoczął studia na Wydziale Architektury Politechnik Lwowskiej, które kontynuował w latach 1916 -19 na Politechnice Warszawskiej, studiując równocześnie w Warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych u Stanisława Lentza i Edwarda Trojanowskiego. Uczył się też malarstwa prywatnie u konrada Krzyżanowskiego. Po ukończeniu studiów został asystentem w Katedrze Rysunku Odręcznego Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. W czasie wojny 1920 roku zgłosił się ochotniczo do wojska. Po wojnie odbył kilka podróży artystycznych. W 1933 r. był współzałożycielem i sekretarzem, od 1937 r. prezesem Koła Artystów Grafików Reklamowych. Po wojnie został powołany na wykładowcę w Katedrze Rysunku i Malarstwa Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Malował głównie akwarelą, stosując własną technikę tworzącą charakterystyczną strukturę obrazu. Zajmował się też malarstwem ściennym, m.in. stworzył plafon w Teatrze narodowym i polichromie na Rynku Starego Miasta. Projektował znaczki pocztowe, ekslibrisy, banknoty i medale. W latach dwudziestych był współzałożycielem jednej z wytwórni filmowych, projektował scenografie do filmów.