W malarstwie Kislinga z lat 1912-18 przejawiła się fascynacja sztuką Cézanne`a; jednak w latach 20. artysta opowiedział się za tradycyjnym warsztatem malarskim i wybrał kontynuację sztuki muzealnej. Dążył do stworzenia własnej formuły portretu wywodzącej się ze sztuki wczesnego renesansu. W międzywojennej twórczości artysty przeważał typ lirycznego wizerunku kobiecego. Twarze modelek poddane były jednorodnej stylizacji: ich wyróżnikiem był wydłużony, migdałowy kształt wyolbrzymionych oczu, starannie wyrysowane łuki brwiowe i usta. Oferowana litografia ma cechy formalne charakterystyczne dla portretowej sztuki Kislinga.
litografia, papier;
42 x 33,5 cm w świetle oprawy
sygn. p.d. Kisling
W malarstwie Kislinga z lat 1912-18 przejawiła się fascynacja sztuką Cézanne`a; jednak w latach 20. artysta opowiedział się za tradycyjnym warsztatem malarskim i wybrał kontynuację sztuki muzealnej. Dążył do stworzenia własnej formuły portretu wywodzącej się ze sztuki wczesnego renesansu. W międzywojennej twórczości artysty przeważał typ lirycznego wizerunku kobiecego. Twarze modelek poddane były jednorodnej stylizacji: ich wyróżnikiem był wydłużony, migdałowy kształt wyolbrzymionych oczu, starannie wyrysowane łuki brwiowe i usta. Oferowana litografia ma cechy formalne charakterystyczne dla portretowej sztuki Kislinga.