Axentowicz w latach 1878-1882 uczęszczał do monachijskiej ASP, gdzie pobierał nauki u Gabriela Hackla, Alexandra Wagnera i Gyuli Benczura. W 1882r. wyjechał do Wenecji oraz do Paryża, gdzie uczył się w E. A. Carolusa-Durana. W Paryżu był do 1895r., zajmował się tam ilustrowaniem i kopiowaniem dzieł dawnych mistrzów. Od 1895-1934r. był profesorem w SSP W Krakowie, na to stanowisko powołał go Julian Fałat. Był też współzałożycielem Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". Wiele podróżował był m.in. w Londynie, Włoszech, Stanach Zjednoczonych. W 1897r. założył szkołę malarstwa dla kobiet. Otrzymał członkostwo Societe Nationale des Beaux-Arts za portret Wiktora Osławskiego (1890r.) Malował przede wszystkim olejem, ale od 1890r. zaczął używać pasteli. W jego twórczości można zauważyć wpływ secesji oraz symbolizmu. Był współtwórcą Panoramy Racławickiej.
Pastel, akwarela, papier; 96,5 x 66 cm (w świetle oprawy)
Sygnowany p. śr.: axentowicz
Modelką, która pozowała do prezentowanego obrazu była słynna w czasach Młodej Polski krakowska piękność Ama (Anna) Zakrzewska.
Axentowicz w latach 1878-1882 uczęszczał do monachijskiej ASP, gdzie pobierał nauki u Gabriela Hackla, Alexandra Wagnera i Gyuli Benczura. W 1882r. wyjechał do Wenecji oraz do Paryża, gdzie uczył się w E. A. Carolusa-Durana. W Paryżu był do 1895r., zajmował się tam ilustrowaniem i kopiowaniem dzieł dawnych mistrzów. Od 1895-1934r. był profesorem w SSP W Krakowie, na to stanowisko powołał go Julian Fałat. Był też współzałożycielem Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". Wiele podróżował był m.in. w Londynie, Włoszech, Stanach Zjednoczonych. W 1897r. założył szkołę malarstwa dla kobiet. Otrzymał członkostwo Societe Nationale des Beaux-Arts za portret Wiktora Osławskiego (1890r.) Malował przede wszystkim olejem, ale od 1890r. zaczął używać pasteli. W jego twórczości można zauważyć wpływ secesji oraz symbolizmu. Był współtwórcą Panoramy Racławickiej.