Cokół szpulowy, szerszy dołem, z profilami i plastyczną gałązką różaną. Figura młodej, bosej kobiety w opinającej ciało szacie, stojąca w kontrapoście; nagie ramiona uniesione w górę, prawe podtrzymuje aulos o podwójnej piszczałce; włosy ozdobione gałązkami kwiecia spływają na ramiona.
Artysta w swojej twórczości hołdował formom neoklasycznym, sięgając często po tematy z greckiej i rzymskiej starożytności.
brąz, odlew cyzelowany, patynowany; wys. 100 cm, szer. 40 cm, głęb. 46,5 cm.
Francja, XIX/XX w.
Cokół szpulowy, szerszy dołem, z profilami i plastyczną gałązką różaną. Figura młodej, bosej kobiety w opinającej ciało szacie, stojąca w kontrapoście; nagie ramiona uniesione w górę, prawe podtrzymuje aulos o podwójnej piszczałce; włosy ozdobione gałązkami kwiecia spływają na ramiona.
Artysta w swojej twórczości hołdował formom neoklasycznym, sięgając często po tematy z greckiej i rzymskiej starożytności.