Literatura: Władysława Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Wrocław- Warszawa-Kraków 1964, s. 330, kat. poz. 199 - tu jako własność prof. Tadeusza Chrzanowskiego, Kraków
Obraz przedstawia odpoczywającą na fotelu kobietę. Uproszczone formy zostały podkreślone delikatnym konturem, które współtworzą wyczuwalne w obrazie wrażenie intymności i skupienia. Naiwna stylizacja współgrała z lirycznym nastrojem. Zawężona do kilku pastelowych tonów kolorystyka oparta na wysmakowanej tonacji różu dopełniona została subtelnymi tonami żółcieni i brązów.
olej, deska; 24 x 16 cm;
sygn. l. d.: Makowski
Na odwrocie wydrapany, autorski napis: Makowski/ N. 206/ Paris oraz nalepka z oznaczeniem 244 mak.
Literatura: Władysława Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Wrocław- Warszawa-Kraków 1964, s. 330, kat. poz. 199 - tu jako własność prof. Tadeusza Chrzanowskiego, Kraków
Obraz przedstawia odpoczywającą na fotelu kobietę. Uproszczone formy zostały podkreślone delikatnym konturem, które współtworzą wyczuwalne w obrazie wrażenie intymności i skupienia. Naiwna stylizacja współgrała z lirycznym nastrojem. Zawężona do kilku pastelowych tonów kolorystyka oparta na wysmakowanej tonacji różu dopełniona została subtelnymi tonami żółcieni i brązów.