Absolwent ASP w Krakowie. Uczeń Konrada Srzednickiego. W latach 1968 - 1978 pracownik filii w Katowicach krakowskiej ASP. Od 1978 r. pracownik naukowo-dydaktyczny Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, założyciel Zakładu Grafiki, Projektowania Graficznego i Fotografii. Prowadzi Pracownię Specjalizacji Grafiki - techniki metalowe Grafiki Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Profesor WSP od 1992 r. Przez wiele lat był dyrektorem Instytutu Plastyki, a następnie Dziekanem Wydziału Wychowania Artystycznego WSP. Uprawia grafikę artystyczną, malarstwo, rysunek; zajmuje się projektowaniem plastycznym, fotografią i witrażem. Jego twórczość zaskakuje oryginalnością zarówno sfery znaczeniowej artykułowania wizualnego grafik, jak i zakresu stosowanych środków warsztatowych. W jego wcześniejszych pracach dominowała akwaforta, akwatinta i cynkografia barwna. W pracach nowych, coraz bardziej w grę zaczyna wchodzić inna technika, zapomniana od dziesięcioleci - heliograwiura, jak również gumografia. Nowym sposobem działania jest druk laserowy.
Cynkografia barwna, papier; 64,5 x 50 cm (kompozycja)
Sygnowany ołówkiem pod ryciną: - KOBIETA- cynkografia barwna 6/50 Ryszard Osadczy
Oprawiony
Absolwent ASP w Krakowie. Uczeń Konrada Srzednickiego. W latach 1968 - 1978 pracownik filii w Katowicach krakowskiej ASP. Od 1978 r. pracownik naukowo-dydaktyczny Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, założyciel Zakładu Grafiki, Projektowania Graficznego i Fotografii. Prowadzi Pracownię Specjalizacji Grafiki - techniki metalowe Grafiki Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Profesor WSP od 1992 r. Przez wiele lat był dyrektorem Instytutu Plastyki, a następnie Dziekanem Wydziału Wychowania Artystycznego WSP. Uprawia grafikę artystyczną, malarstwo, rysunek; zajmuje się projektowaniem plastycznym, fotografią i witrażem. Jego twórczość zaskakuje oryginalnością zarówno sfery znaczeniowej artykułowania wizualnego grafik, jak i zakresu stosowanych środków warsztatowych. W jego wcześniejszych pracach dominowała akwaforta, akwatinta i cynkografia barwna. W pracach nowych, coraz bardziej w grę zaczyna wchodzić inna technika, zapomniana od dziesięcioleci - heliograwiura, jak również gumografia. Nowym sposobem działania jest druk laserowy.