Reprodukowany na okładce czasopisma "Morze", nr 6 z 1959 r.Wśród tematów marynistycznych malowanych przez Mariana Mokwę ważne miejsce zajmowały widoki wybrzeża morskiego, zazwyczaj polskiego, ale także innych krajów. Obrazy te, tak jak i inne, malował olejno lub akwarelą, wykazując się niedoścignionym mistrzostwem w oddawaniu scenerii i klimatu morza oraz brzegów morskich, a także w pokazywaniu ludzi morza i ich łodzi lub statków. Urwiste brzegi to jeden z typów przedstawianego przez artystę wybrzeża. Na przykład w Polsce malował klify pod Karwią i Jastrzębią Górą. Na naszym obrazie pokazane zostały najprawdopodobniej bałtyckie klify, których urozmaiceniem są widoczne na bliższym planie łodzie, a na dalszym planie latarnia morska.
ołówek, akwarela, gwaszna brystolu,
35 x 50 cm,
sygnowany ołówkiem p.d. "Mokwa", na odwrocie ołówkiem "N 13"
Reprodukowany na okładce czasopisma "Morze", nr 6 z 1959 r.Wśród tematów marynistycznych malowanych przez Mariana Mokwę ważne miejsce zajmowały widoki wybrzeża morskiego, zazwyczaj polskiego, ale także innych krajów. Obrazy te, tak jak i inne, malował olejno lub akwarelą, wykazując się niedoścignionym mistrzostwem w oddawaniu scenerii i klimatu morza oraz brzegów morskich, a także w pokazywaniu ludzi morza i ich łodzi lub statków. Urwiste brzegi to jeden z typów przedstawianego przez artystę wybrzeża. Na przykład w Polsce malował klify pod Karwią i Jastrzębią Górą. Na naszym obrazie pokazane zostały najprawdopodobniej bałtyckie klify, których urozmaiceniem są widoczne na bliższym planie łodzie, a na dalszym planie latarnia morska.