Wiosną 1921 roku Mela Muter spędziła kilka miesięcy na Lazurowym Wybrzeżu, w małej, malowniczej miejscowości Trayas. Klifowe nadmorskie skały z ich czerwonym kolorytem, niezwykłe, malownicze układy przestrzeni, dające malarzowi możliwości szerokich "panoram" i swoistych gier z przestrzenią i kolorem zachwyciły artystkę. Wówczas to powstała seria obrazów olejnych i akwarel z okolic Trayas, które należą do najciekawszych dokonań Meli Muter. Prezentowany tu obraz jest jednym z serii tych prac. Inny -"Czerwone skały" - pokazywany był w warszawskim Muzeum Narodowym w 1994 roku podczas monograficznej wystawy Meli Muter w kolekcji Bolesława i Liny Nawrockich (kat. poz. 41, repr. s. 31).

31
Mela (Mutermilch Maria Melania) MUTER (1876 Warszawa - 1967 Paryż)

Klif Le Trayas, 1921

olej, płótno, 88 x 76 cm
sygn.l.d.: Muter

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wiosną 1921 roku Mela Muter spędziła kilka miesięcy na Lazurowym Wybrzeżu, w małej, malowniczej miejscowości Trayas. Klifowe nadmorskie skały z ich czerwonym kolorytem, niezwykłe, malownicze układy przestrzeni, dające malarzowi możliwości szerokich "panoram" i swoistych gier z przestrzenią i kolorem zachwyciły artystkę. Wówczas to powstała seria obrazów olejnych i akwarel z okolic Trayas, które należą do najciekawszych dokonań Meli Muter. Prezentowany tu obraz jest jednym z serii tych prac. Inny -"Czerwone skały" - pokazywany był w warszawskim Muzeum Narodowym w 1994 roku podczas monograficznej wystawy Meli Muter w kolekcji Bolesława i Liny Nawrockich (kat. poz. 41, repr. s. 31).