Studiowała malarstwo w PWSSP w Poznaniu w latach 1970-1972, następnie na ASP w Warszawie, gdzie uzyskała w 1976 dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Tadeusza Dominika. Artystka uprawia twórczość w zakresie malarstwa i rzeźby. Reprezentowała Polskę na XLI Biennale Sztuki w Wenecji w 1984. Prezentowany obraz kontynuuje serię "Klatek" rozpoczętą w 1991. Wtedy powstała tak zatytułowana rzeźba-instalacja. W roku kolejnym Biskupska zaczęła malować "Klatki", które w 1994 przybrały abstrakcyjne formy. "Klatki" to prostokątne kompozycje z zaznaczonym wewnątrz mniejszym prostokątem-ramą. Tak uzyskany efekt obrazu w obrazie, potęguje poczucie zamknięcia. Przestrzeń ograniczają krawędzie obrazu jak i wewnętrzna, wirtualna, rama. "Klatka - Nic I" należy do niezwykle stonowanych kompozycji, w których dominuje biel i szarość. Powierzchnia obrazu swoją fakturą przypomina płytę z betonu - materiał używany przez artystkę w realizacjach rzeźbiarskich. Plastyczna, biała, nieregularna linia, poprowadzona grubo kładzioną farbą wzdłuż krawędzi bocznych i dolnej, sprawia wrażenie, że "klatka" otwiera się ku górze.
Tegoroczna laureatka Nagrody im. Jerzego Stajudy.
olej/płótno, 120 x 100 cm
sygnowany l.d.: Biskupska 2014
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: BOŻENNA BISKUPSKA | KLATKA - NIC I | 100 x 120 | olej | płótno | 2014
Studiowała malarstwo w PWSSP w Poznaniu w latach 1970-1972, następnie na ASP w Warszawie, gdzie uzyskała w 1976 dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Tadeusza Dominika. Artystka uprawia twórczość w zakresie malarstwa i rzeźby. Reprezentowała Polskę na XLI Biennale Sztuki w Wenecji w 1984. Prezentowany obraz kontynuuje serię "Klatek" rozpoczętą w 1991. Wtedy powstała tak zatytułowana rzeźba-instalacja. W roku kolejnym Biskupska zaczęła malować "Klatki", które w 1994 przybrały abstrakcyjne formy. "Klatki" to prostokątne kompozycje z zaznaczonym wewnątrz mniejszym prostokątem-ramą. Tak uzyskany efekt obrazu w obrazie, potęguje poczucie zamknięcia. Przestrzeń ograniczają krawędzie obrazu jak i wewnętrzna, wirtualna, rama. "Klatka - Nic I" należy do niezwykle stonowanych kompozycji, w których dominuje biel i szarość. Powierzchnia obrazu swoją fakturą przypomina płytę z betonu - materiał używany przez artystkę w realizacjach rzeźbiarskich. Plastyczna, biała, nieregularna linia, poprowadzona grubo kładzioną farbą wzdłuż krawędzi bocznych i dolnej, sprawia wrażenie, że "klatka" otwiera się ku górze.
Tegoroczna laureatka Nagrody im. Jerzego Stajudy.