PROWENIENCJA:
– zakup od artystki.


Bożenna Biskupska to twórczyni wyrażająca się w wielu formach wypowiedzi artystycznych jakimi są malarstwo, rzeźba, instalacja, fotografia i video.
Różnorodność metod może wynikać z dualizmu jej zainteresowań jakimi są malarstwo i rzeźba – każda z nich rozwijana jest oddzielnie, choć można domniemywać, że ma swe źródło w jednej idei jaką jest wytyczanie obrazu.
W 1995 roku powstał zapis najprostszej ingerencji farbą lub olejem lnianym na papierze, później na płótnie. Artystka podjęła temat samoistnej destrukcji, która towarzyszy procesowi powstawania. Upływ czasu przekształca zarys linii: użyty olej lniany bądź olej z farby wsiąka w materiał rozlewając się i żółknąc. W płótnach z cyklu Klatka, początkowo figuratywnych a następnie wytyczanych za pomocą barwnych linii, Bożenna Biskupska sukcesywnie upraszcza płaszczyznę obrazu równocześnie zawężając gamę barwną oraz stosując olej lniany, który wraz z upływem czasu zmienia natężenie barw.

35
Bożenna BISKUPSKA (ur. 1952, Warszawa)

Klatka materią wypełniona, 2014

olej, technika własna, płótno; 130 x 100 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: BOŻENNA / BISKUPSKA / KLATKA – MATERIĄ WYPEŁNIONA II / 100 x 130 / olej/płótno / 2014 [flamastrem].

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

PROWENIENCJA:
– zakup od artystki.


Bożenna Biskupska to twórczyni wyrażająca się w wielu formach wypowiedzi artystycznych jakimi są malarstwo, rzeźba, instalacja, fotografia i video.
Różnorodność metod może wynikać z dualizmu jej zainteresowań jakimi są malarstwo i rzeźba – każda z nich rozwijana jest oddzielnie, choć można domniemywać, że ma swe źródło w jednej idei jaką jest wytyczanie obrazu.
W 1995 roku powstał zapis najprostszej ingerencji farbą lub olejem lnianym na papierze, później na płótnie. Artystka podjęła temat samoistnej destrukcji, która towarzyszy procesowi powstawania. Upływ czasu przekształca zarys linii: użyty olej lniany bądź olej z farby wsiąka w materiał rozlewając się i żółknąc. W płótnach z cyklu Klatka, początkowo figuratywnych a następnie wytyczanych za pomocą barwnych linii, Bożenna Biskupska sukcesywnie upraszcza płaszczyznę obrazu równocześnie zawężając gamę barwną oraz stosując olej lniany, który wraz z upływem czasu zmienia natężenie barw.