Bożenna Biskupska to artystka zaangażowana w budowę społeczności arty- stów oraz odbiorców sztuki. Jej działania pozwalają stopniowo przywrócić zabudowania poniemieckiego sanatorium w Sokołowsku dla lokalnej społeczności oraz artystów z całego świata, którzy mogą wykorzystać tę przestrzeń do swoich eksperymentalnych działań.
Zdobyła I nagrodę na IV Międzynarodowym Biennale Miniatury Tkackiej, Savaria Muzeum, Szhombathely, Węgry w 1982 roku. Reprezentowała Polskę na 41. Biennale Sztuki w Wenecji (1984 r.,) oraz na XIV Międzynarodowym Biennale Małych Rzeźb w Brązie (Padwa, 1986 r.).
W 2004 r. wraz z Zygmuntem Rytką założyła Fundację Sztuki Współczesnej In Situ, działającą głównie na terenie Warszawy oraz w Sokołowsku.
W jej twórczości widoczne jest wychodzenie poza schemat, czy ograniczania samego malarstwa. Artystka eksploruje przestrzeń tworząc instalacje i monu- mentalne obiekty w przestrzeni. Do dzisiaj także malarstwo pozostało ważnym elementem jej twórczości.
Prezentowany obraz należy do cyklu „Klatek”. W początkowym okresie obrazy z tego cyklu były figuratywne, natomiast od 1994 roku artystka zaczęła operować głównie wielkimi kolorowymi płaszczyznami oraz zróżnicowaną fakturą. W tym cyklu pojawiły się pierwsze wyraźne linie wyznaczające niezależne płaszczyzny w obrazie. Na ostatnim etapie dominują biel i szarości, a linia ulega uproszczeniu.
olej, płótno; 80 x 120 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: BOŻENNA / BISKUPSKA / KLATKA 2009 / 120 x 80 / olej / pł.
Bożenna Biskupska to artystka zaangażowana w budowę społeczności arty- stów oraz odbiorców sztuki. Jej działania pozwalają stopniowo przywrócić zabudowania poniemieckiego sanatorium w Sokołowsku dla lokalnej społeczności oraz artystów z całego świata, którzy mogą wykorzystać tę przestrzeń do swoich eksperymentalnych działań.
Zdobyła I nagrodę na IV Międzynarodowym Biennale Miniatury Tkackiej, Savaria Muzeum, Szhombathely, Węgry w 1982 roku. Reprezentowała Polskę na 41. Biennale Sztuki w Wenecji (1984 r.,) oraz na XIV Międzynarodowym Biennale Małych Rzeźb w Brązie (Padwa, 1986 r.).
W 2004 r. wraz z Zygmuntem Rytką założyła Fundację Sztuki Współczesnej In Situ, działającą głównie na terenie Warszawy oraz w Sokołowsku.
W jej twórczości widoczne jest wychodzenie poza schemat, czy ograniczania samego malarstwa. Artystka eksploruje przestrzeń tworząc instalacje i monu- mentalne obiekty w przestrzeni. Do dzisiaj także malarstwo pozostało ważnym elementem jej twórczości.
Prezentowany obraz należy do cyklu „Klatek”. W początkowym okresie obrazy z tego cyklu były figuratywne, natomiast od 1994 roku artystka zaczęła operować głównie wielkimi kolorowymi płaszczyznami oraz zróżnicowaną fakturą. W tym cyklu pojawiły się pierwsze wyraźne linie wyznaczające niezależne płaszczyzny w obrazie. Na ostatnim etapie dominują biel i szarości, a linia ulega uproszczeniu.