Studia w Akademii Monachijskiej i paryskiej Szkole Sztuk Pięknych, gdzie przyjaźń z E. Detaillem pozostawiła trwały ślad w malarstwie Rosena. Trudnił się wtedy rysunkiem reportażowym do czasopism. Również zasadnicza twórczość artysty, batalistyka, ma wyraźne piętno opowiadania o wydarzeniach współczesnych, a więc reportażu. Malował dla arystokracji i dworów, m.in. carów Aleksandra III i Mikołaja II, a mieszkał w Europie zachodniej, przyjmując zlecenia i odbierając zaszczyty z różnych stron. Pozostał jednak szczerym Polakiem, najściślej związanym z ojczyzną.
Lata 1881-1882 spędził Rosen u Potockich w Horodnie, Zahajcach i Jabłonnie, gdzie dla Augusta hr. Potockiego namalował jego klacz nagrodzoną na wyścigach jesiennych. Być może jest to niniejszy obraz.
olej, płótno (dublowane) 84,5 × 105
sygn. prawo dół: "J.Rosen 1882"
Studia w Akademii Monachijskiej i paryskiej Szkole Sztuk Pięknych, gdzie przyjaźń z E. Detaillem pozostawiła trwały ślad w malarstwie Rosena. Trudnił się wtedy rysunkiem reportażowym do czasopism. Również zasadnicza twórczość artysty, batalistyka, ma wyraźne piętno opowiadania o wydarzeniach współczesnych, a więc reportażu. Malował dla arystokracji i dworów, m.in. carów Aleksandra III i Mikołaja II, a mieszkał w Europie zachodniej, przyjmując zlecenia i odbierając zaszczyty z różnych stron. Pozostał jednak szczerym Polakiem, najściślej związanym z ojczyzną.
Lata 1881-1882 spędził Rosen u Potockich w Horodnie, Zahajcach i Jabłonnie, gdzie dla Augusta hr. Potockiego namalował jego klacz nagrodzoną na wyścigach jesiennych. Być może jest to niniejszy obraz.