Pochodzenie: krąg Rodziny artysty.
Obraz wymieniony i reprodukowany w:
– Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, (kat. oprac. A. Zeńczak, B. Studziżba), Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, s. 133, nr kat. 80, il.
W katalogu monograficznej wystawy Michałowskiego (MN Kraków 2000) obraz ten opisany jest łącznie z zespołem prac określonych jako studia malowane w paryskim atelier Nicolas-Toussainta Charleta, gdzie artysta wstąpił w r. 1832. Poczynając właśnie od tych pracownianych studiów, tak podczas pobytu w Paryżu, jak i później, już po powrocie do kraju, Michałowski malował francuskich kirasjerów wielokrotnie.
olej, papier
30,5 x 33,5 cm (w świetle passe-partout)
Na odwrocie oprawy stempel krakowskiej Pracowni Introligatorskiej „Volumin“; ponadto nalepka aukcyjna Agra-Art z 2008 r.
Pochodzenie: krąg Rodziny artysty.
Obraz wymieniony i reprodukowany w:
– Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, (kat. oprac. A. Zeńczak, B. Studziżba), Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, s. 133, nr kat. 80, il.
W katalogu monograficznej wystawy Michałowskiego (MN Kraków 2000) obraz ten opisany jest łącznie z zespołem prac określonych jako studia malowane w paryskim atelier Nicolas-Toussainta Charleta, gdzie artysta wstąpił w r. 1832. Poczynając właśnie od tych pracownianych studiów, tak podczas pobytu w Paryżu, jak i później, już po powrocie do kraju, Michałowski malował francuskich kirasjerów wielokrotnie.