Urodzony w 1978 r., psycholog, rzeźbiarz z Opola. Pisze poezję, jest również aktorem i muzykiem Teatru Jednego Wiersza z Opola. W tworzeniu rzeźb stosuje własne techniki. Jako tworzywo, podobnie jak przy asamblażach, wykorzystuje m.in. materiał ze znalezionych, zepsutych, starych przedmiotów wykonanych ludzką ręką. Główną formą przekazu treści jest u niego postać, niekoniecznie stricto człowieka, jednakże najczęściej się do niego odwołująca. Celem jego prac jest uruchomienie u odbiorcy skojarzeń poprzez odwoływanie się do stereotypów, cech ludzkich. Jednakże groteskowość, żart, dystans i satyra są w pracach Wawrzyniaka kluczowym elementem.
Michał Wawrzyniak jest autorem wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych zarówno w galeriach jak i siedzibie Związku Polskich Artystów Plastyków, a również w innych centrach prezentacji sztuki (Opole, Wrocław, Budapeszt, Warszawa). Podczas wystaw autor ceni sobie uwagi, rozmowy z widzem, gdyż uważa, że jego prace to swoisty nieruchomy teatr, grający spektakl w wyobraźni obserwatora.

3
Michał WAWRZYNIAK (ur. 1978, Niemodlin)

King of the Bongo, 2015

rzeźba upcyclingowa, 57 x 16 x 15 cm, sygn. na podstawie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Urodzony w 1978 r., psycholog, rzeźbiarz z Opola. Pisze poezję, jest również aktorem i muzykiem Teatru Jednego Wiersza z Opola. W tworzeniu rzeźb stosuje własne techniki. Jako tworzywo, podobnie jak przy asamblażach, wykorzystuje m.in. materiał ze znalezionych, zepsutych, starych przedmiotów wykonanych ludzką ręką. Główną formą przekazu treści jest u niego postać, niekoniecznie stricto człowieka, jednakże najczęściej się do niego odwołująca. Celem jego prac jest uruchomienie u odbiorcy skojarzeń poprzez odwoływanie się do stereotypów, cech ludzkich. Jednakże groteskowość, żart, dystans i satyra są w pracach Wawrzyniaka kluczowym elementem.
Michał Wawrzyniak jest autorem wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych zarówno w galeriach jak i siedzibie Związku Polskich Artystów Plastyków, a również w innych centrach prezentacji sztuki (Opole, Wrocław, Budapeszt, Warszawa). Podczas wystaw autor ceni sobie uwagi, rozmowy z widzem, gdyż uważa, że jego prace to swoisty nieruchomy teatr, grający spektakl w wyobraźni obserwatora.