Urodzony w 1972 r. w Bielcach. Artysta plastyk. Ukończył z wyróżnieniem PL Plastyczne w Kiszyniowie, także ASP w Jassach. Doktor Instytutu Sztuki UP w Krakowie. Członek ZPAP Okręg Krakowski, ZAP Ołomuńca oraz ZRAP Okręg Kluż - Bystrzyca. Laureat licznych nagród i wyróżnień w dziedzinie sztuk wizualnych. Wystawia w galeriach i muzeach sztuki, jest autorem 25 wystaw indywidualnych, udział w ponad 100 wystawach grupowych w kraju i zagranicą. Prace artysty znajdują się w państwowych oraz publicznych zbiorach w Polsce, Rumunii, Czechach, na Węgrzech, a także w licznych prywatnych kolekcjach w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Polsce, Niemczech, Izraelu, Włoszech, Grecji…
(...) Serge Vasilendiuc operuje znakiem, metaforą, a w obrazach zamyka ten rodzaj refleksji, jaki ma ikona. Wyszukana w swojej powściągliwości gama barwna współgra z dyscypliną kompozycji. Filozoficzny i medytacyjny charakter tego malarstwa podkreśla również światowa krytyka... [Jolanta Antecka]

38
Serge VASILENDIUC (ur. 1972, Bielce)

Kilimowa świątynia pełni księżyca, 2018/1019

Akryl, płótno; 75 x 60 cm
Sygn. na odwrocie: Serge Vasilendiuc
Nalepka autorska na odwrocie zawierająca informacje o pracy

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Urodzony w 1972 r. w Bielcach. Artysta plastyk. Ukończył z wyróżnieniem PL Plastyczne w Kiszyniowie, także ASP w Jassach. Doktor Instytutu Sztuki UP w Krakowie. Członek ZPAP Okręg Krakowski, ZAP Ołomuńca oraz ZRAP Okręg Kluż - Bystrzyca. Laureat licznych nagród i wyróżnień w dziedzinie sztuk wizualnych. Wystawia w galeriach i muzeach sztuki, jest autorem 25 wystaw indywidualnych, udział w ponad 100 wystawach grupowych w kraju i zagranicą. Prace artysty znajdują się w państwowych oraz publicznych zbiorach w Polsce, Rumunii, Czechach, na Węgrzech, a także w licznych prywatnych kolekcjach w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Polsce, Niemczech, Izraelu, Włoszech, Grecji…
(...) Serge Vasilendiuc operuje znakiem, metaforą, a w obrazach zamyka ten rodzaj refleksji, jaki ma ikona. Wyszukana w swojej powściągliwości gama barwna współgra z dyscypliną kompozycji. Filozoficzny i medytacyjny charakter tego malarstwa podkreśla również światowa krytyka... [Jolanta Antecka]