Ważnym motywem ikonograficznym artysty są powstające od lat 70. niebieskie dżinsy, które z czasem stały się znakiem rozpoznawczym jego sztuki, podobnie jak zawartość dżinsowej kieszeni - jedno i drugie utrwalone w odlewach rze¼biarskich, multiplach, obrazach, rysunkach.
Absolwent ASP w Warszawie (1968) i Paryżu (1971-1973). Od 1971 na stałe we Francji. Profesor Instytutu Artystycznego w Orleanie (1977-1990). Ponad 100 indywidualnych wystaw na całym świecie. W 1997 roku we Francji ukazała się obszerna monografia poświęcona artyście.
brąz patynowany na niebiesko,
wysokość 16 cm,
sygnowany z tyłu "TOMEK /E. A. III 1997"
Ważnym motywem ikonograficznym artysty są powstające od lat 70. niebieskie dżinsy, które z czasem stały się znakiem rozpoznawczym jego sztuki, podobnie jak zawartość dżinsowej kieszeni - jedno i drugie utrwalone w odlewach rze¼biarskich, multiplach, obrazach, rysunkach.
Absolwent ASP w Warszawie (1968) i Paryżu (1971-1973). Od 1971 na stałe we Francji. Profesor Instytutu Artystycznego w Orleanie (1977-1990). Ponad 100 indywidualnych wystaw na całym świecie. W 1997 roku we Francji ukazała się obszerna monografia poświęcona artyście.