Obraz wystawiany i opisany:
- Marcin Maciejowski Polska, Galeria Zderzak, Kraków 2001, kat. s. 30, il. barwna.

„Estetyka obrazów Maciejowskiego opiera się na wielu, pozornie nie powiązanych ze sobą źródłach, wykorzystywanych w sposób dowolny i pełen dezynwoltury. Artysta pokazuje, że najbardziej adekwatnym środkiem do opisania współczesności jest komiks... Pojedynczy rysunek pozbawiony zostaje zbyt wielu szczegółów. Język komentujący obraz jest tak lakoniczny jak listy dialogowe z filmów akcji. Wystarczy. Komiksowość sprawia, że obrazy Maciejowskiego są tak odmienne, tak pociągające. Artysta rysuje także oryginalne komiksy, w których pokazuje swoją zdolność obserwacji najzwyklejszych zdarzeń i odnajdywania w nich poezji banału i komizmu...“
Andrzej Szczerski, Marcin Maciejowski Polska, Galeria Zderzak, Kraków 2001, s. 63

140
Marcin MACIEJOWSKI (ur. 1974)

KIEROWCA POPATRZYŁ NA POTRĄCONEGO POTEM BŁYSKAWICZNIE DODAŁ GAZU I UCIEKŁ, 2000

olej, płótno
56 x 48 cm
sygn. na odwrocie na płótnie: „KIEROWCA POPATRZYŁ NA POTRĄCONEGO | POTEM BŁYSKAWICZNIE DODAŁ GAZU | I UCIEKŁ“ | MARCIN MACIEJOWSKI 00r.
na odwrocie na płótnie zawiniętym na górnym krośnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z numerem

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz wystawiany i opisany:
- Marcin Maciejowski Polska, Galeria Zderzak, Kraków 2001, kat. s. 30, il. barwna.

„Estetyka obrazów Maciejowskiego opiera się na wielu, pozornie nie powiązanych ze sobą źródłach, wykorzystywanych w sposób dowolny i pełen dezynwoltury. Artysta pokazuje, że najbardziej adekwatnym środkiem do opisania współczesności jest komiks... Pojedynczy rysunek pozbawiony zostaje zbyt wielu szczegółów. Język komentujący obraz jest tak lakoniczny jak listy dialogowe z filmów akcji. Wystarczy. Komiksowość sprawia, że obrazy Maciejowskiego są tak odmienne, tak pociągające. Artysta rysuje także oryginalne komiksy, w których pokazuje swoją zdolność obserwacji najzwyklejszych zdarzeń i odnajdywania w nich poezji banału i komizmu...“
Andrzej Szczerski, Marcin Maciejowski Polska, Galeria Zderzak, Kraków 2001, s. 63