W latach 1963 - 1970 studiował malarstwo i grafikę w ASP w Warszawie w pracowni Krystyny Łady-Studnickiej. Dyplom obronił u prof. Eugeniusza Eibischa. Wystawa prac Nikifora w Kielcach w 1965 była dla niego inspirującym doświadczeniem artystycznym. W 1966 roku stworzył cykl "Podróże Autostopem" który kontynuuje do dzisiaj. Maluje pejzaże miejskie widziane z lotu ptaka, z charakterystycznym nagromadzeniem motywów. W latach 80. malarstwo Dwurnika stało się ekspresyjne i dramatyczne. W latach 90. kontynułował "Podróże Autostopem" czyli "Błękitne miasta", "Diagonalne", "Błękitne" i "Wyliczanka". Obecnie zajmuje się też sztuką abstrakcyjną. W 1981 roku otrzymał nagrodę im. Cypriana Kamila Norwida, w 1983 Nagrodę Kulturalną Solidarności oraz nagrodę Coutts and Co International Private Banking w Zurychu. Brał udział w Documenta 7 w Kassel w 1982, Nouvelle Biennale de Paris w 1985 i w XIX Biennale Sztuki w Sao Paulo w 1987.
cynkografia/papier, ed. E/A 39 x 49 cm, (w świetle passe - partout), oprawiony, sygnowany i datowany p.d: 'Edwurnik 2002' opisany u dołu: 'E/A Kielce'
POCHODZENIE:
- kolekcja prywatna, Polska
*opłata droit de suite
W latach 1963 - 1970 studiował malarstwo i grafikę w ASP w Warszawie w pracowni Krystyny Łady-Studnickiej. Dyplom obronił u prof. Eugeniusza Eibischa. Wystawa prac Nikifora w Kielcach w 1965 była dla niego inspirującym doświadczeniem artystycznym. W 1966 roku stworzył cykl "Podróże Autostopem" który kontynuuje do dzisiaj. Maluje pejzaże miejskie widziane z lotu ptaka, z charakterystycznym nagromadzeniem motywów. W latach 80. malarstwo Dwurnika stało się ekspresyjne i dramatyczne. W latach 90. kontynułował "Podróże Autostopem" czyli "Błękitne miasta", "Diagonalne", "Błękitne" i "Wyliczanka". Obecnie zajmuje się też sztuką abstrakcyjną. W 1981 roku otrzymał nagrodę im. Cypriana Kamila Norwida, w 1983 Nagrodę Kulturalną Solidarności oraz nagrodę Coutts and Co International Private Banking w Zurychu. Brał udział w Documenta 7 w Kassel w 1982, Nouvelle Biennale de Paris w 1985 i w XIX Biennale Sztuki w Sao Paulo w 1987.