Konstanty Mackiewicz - malarz, scenograf, projektant lalek teatralnych. Rozpoczął studia artystyczne w Odessie (1913/14), a następnie uczył się w Pensie w latach 1914-1919. Kontynuował naukę w Wyższej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury w Moskwie w pracowni W. Kandinsky`ego. W roku 1922 zamieszkał w Polsce, początkowo we Lwowie, gdzie pracował jako scenograf, a od 1926 przeniósł się na stałe do Łodzi i podjął pracę w Teatrze Miejskim. Należał do ugrupowań artystycznych "Rytm" i "Start". Brał udział w ponad 200 wystawach, m.in. w warszawskiej Zachęcie, w Salonach IPS-u, a za granicą w Brukseli (1933), w Paryżu (1937; dwa złote medale) i w Nowym Jorku (1939). Po II wojnie światowej nadal mieszkał w Łodzi. W swojej bogatej i bardzo różnorodnej twórczości nawiązywał do założeń kubizmu, futuryzmu i koloryzmu. Malował zarówno abstrakcyjne kompozycje jak i, cieszące się dużym powodzeniem, realistyczne pejzaże i martwe natury.

100
Konstanty MACKIEWICZ (1894 -1985)

KATEDRA W AMIENS

Olej, płótno; 81,5 x 65 cm
Sygnowany l. d: KMackiewicz

Prezentowane płótno należy do cyklu "Katedry", który artysta rozpoczął malować w roku 1927 i tworzył go przez następne kilkadziesiąt lat. W 1963 za obraz z tego cyklu na IV Salonie Bosio w Monte Carlo otrzymał Grand Prix. Po II wojnie światowej, w latach 1950-70, Mackiewicz zaczął malować swoje kolejne cykle: "Miasto", "Tu byli ludzie".

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Konstanty Mackiewicz - malarz, scenograf, projektant lalek teatralnych. Rozpoczął studia artystyczne w Odessie (1913/14), a następnie uczył się w Pensie w latach 1914-1919. Kontynuował naukę w Wyższej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury w Moskwie w pracowni W. Kandinsky`ego. W roku 1922 zamieszkał w Polsce, początkowo we Lwowie, gdzie pracował jako scenograf, a od 1926 przeniósł się na stałe do Łodzi i podjął pracę w Teatrze Miejskim. Należał do ugrupowań artystycznych "Rytm" i "Start". Brał udział w ponad 200 wystawach, m.in. w warszawskiej Zachęcie, w Salonach IPS-u, a za granicą w Brukseli (1933), w Paryżu (1937; dwa złote medale) i w Nowym Jorku (1939). Po II wojnie światowej nadal mieszkał w Łodzi. W swojej bogatej i bardzo różnorodnej twórczości nawiązywał do założeń kubizmu, futuryzmu i koloryzmu. Malował zarówno abstrakcyjne kompozycje jak i, cieszące się dużym powodzeniem, realistyczne pejzaże i martwe natury.