POCHODZENIE:
- zakup na aukcji charytatywnej organizowanej przez ZPAP Okręg Warszawski i Desę 12 grudnia 1981 r. w Muzeum Narodowym w Warszawie

Obraz charakterystyczny dla poetyki artystki, która przeważnie posługiwała się małymi formatami, tworząc dzieła na zróżnicowanym podłożu (często są to fragmenty kartonu, sklejki, płótna, a nawet folie z opakowań lub zużyte przedmioty codziennego użytku). Jej prace to próba uchwycenia nagłej impresji, obrazu wewnętrznego, który domagał się wizualizacji i plastycznego zapisu. Tytułowa katedra to przede wszystkim szkielet konstrukcji budynku, który rozświetlony zostaje przez oszałamiająco żółte tło. W swoich pracach artystka często odwołuje się do tego, co nieoczywiste, irracjonalne, próbuje zapisać pewne emocje czy luźne skojarzenia, które stają się punktem wyjścia dla naszej wyobraźni.

20
Erna ROSENSTEIN (1913-2004)

KATEDRA, 1981 r.

olej/deseczka (wymiary 22,5 x 11,7 cm) naklejona na metalową blaszkę (wymiary 32,5 x 18,5 cm)
sygnowany l.d.: E. Rosenstein i datowany p.d.: 1981, na odwrocie autorski napis oł.: architektura

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

POCHODZENIE:
- zakup na aukcji charytatywnej organizowanej przez ZPAP Okręg Warszawski i Desę 12 grudnia 1981 r. w Muzeum Narodowym w Warszawie

Obraz charakterystyczny dla poetyki artystki, która przeważnie posługiwała się małymi formatami, tworząc dzieła na zróżnicowanym podłożu (często są to fragmenty kartonu, sklejki, płótna, a nawet folie z opakowań lub zużyte przedmioty codziennego użytku). Jej prace to próba uchwycenia nagłej impresji, obrazu wewnętrznego, który domagał się wizualizacji i plastycznego zapisu. Tytułowa katedra to przede wszystkim szkielet konstrukcji budynku, który rozświetlony zostaje przez oszałamiająco żółte tło. W swoich pracach artystka często odwołuje się do tego, co nieoczywiste, irracjonalne, próbuje zapisać pewne emocje czy luźne skojarzenia, które stają się punktem wyjścia dla naszej wyobraźni.