Proweniencja:
dar od artysty, kolekcja prywatna.
Wystawiany: Nan Goldin, “Plac zabaw diabła”, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa, 2003

Nan Goldin jest jedną z najsłynniejszych na świecie artystek zajmujących się fotografią. Zaczęła fotografować w 1968 roku, w wieku 15 lat. Jej pierwsza indywidualna wystawa odbyła się w 1973 roku w Bostonie – artystka pokazała na niej fotografie z wizyt w gejowskich i transseksualnych wspólnotach, do których wprowadził ją przyjaciel David Armstrong. Pierwsze fascynacje barwnym środowiskiem LGBTQ stały się najważniejszym motywem jej twórczości, który powielała przez kolejne lata. Po ukończeniu studiów przeprowadziła się do Nowego Jorku. Tam zaczęła dokumentować scenę muzyki post punk i new wave, subkulturę post-stonewall końca lat 70. i początku 80. oraz nocne życie miasta. Głównymi tematami jej wczesnych prac są: miłość, życie codzienne, seksualność, płeć. Często dokumentowała również kobiety patrzące w lustra, dziewczyny w łazienkach, drag queens, stosunki seksualne, ludzkie obsesje i uzależnienia. Prezentowana praca jest emblematycznym dla twórczości Goldin ujęciem i przedstawia jeden z najczęściej pojawiających się w jej twórczości motywów, jakim jest lustrzane odbicie. Wykonana w zaciszu mieszkania fotografia prezentuje kobietę w niezwykle intymnym momencie wchodzenia do wanny. Nagość postaci niezwykle subtelnie rejestruje wiszące naprzeciw kobiety lustro.

11
Nan GOLDIN (ur. 1953)

"Kate in the tub", 1984

C-print/papier fotograficzny
wymiary: 64 x 96 cm (w świetle passe-partout)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
dar od artysty, kolekcja prywatna.
Wystawiany: Nan Goldin, “Plac zabaw diabła”, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa, 2003

Nan Goldin jest jedną z najsłynniejszych na świecie artystek zajmujących się fotografią. Zaczęła fotografować w 1968 roku, w wieku 15 lat. Jej pierwsza indywidualna wystawa odbyła się w 1973 roku w Bostonie – artystka pokazała na niej fotografie z wizyt w gejowskich i transseksualnych wspólnotach, do których wprowadził ją przyjaciel David Armstrong. Pierwsze fascynacje barwnym środowiskiem LGBTQ stały się najważniejszym motywem jej twórczości, który powielała przez kolejne lata. Po ukończeniu studiów przeprowadziła się do Nowego Jorku. Tam zaczęła dokumentować scenę muzyki post punk i new wave, subkulturę post-stonewall końca lat 70. i początku 80. oraz nocne życie miasta. Głównymi tematami jej wczesnych prac są: miłość, życie codzienne, seksualność, płeć. Często dokumentowała również kobiety patrzące w lustra, dziewczyny w łazienkach, drag queens, stosunki seksualne, ludzkie obsesje i uzależnienia. Prezentowana praca jest emblematycznym dla twórczości Goldin ujęciem i przedstawia jeden z najczęściej pojawiających się w jej twórczości motywów, jakim jest lustrzane odbicie. Wykonana w zaciszu mieszkania fotografia prezentuje kobietę w niezwykle intymnym momencie wchodzenia do wanny. Nagość postaci niezwykle subtelnie rejestruje wiszące naprzeciw kobiety lustro.