Fotograficzny portret pobitej artystki został wykonany dzień po małżeńskiej awanturze. Włączając do swojej sztuki wątki autobiograficzne, w charakterystyczny dla niej sposób artystka zaciera granicę pomiędzy prywatnym i publicznym. Jako czołowa przedstawicielka sztuki feministycznej i autorka wizualnych przekształceń i manipulacji dokonywanych na własnym ciele, od lat 70. posługuje się ciałem jako nośnikiem dyskursu feministycznego. Prezentowana fotografia ma odniesienia w jej wcześniejszych manifestacjach, performensach Kobiety, małżeństwo jest przeciwko wam! (1980), Strój ślubny (1980) czy Prywatny performens (1985), w radykalny sposób krytykujących patriarchalny porządek społeczny.
Praca reprodukowana w: Uwikłane w płeć. Kolekcja Joanny i Krzysztofa Madelskich, red. Joanna i Krzysztof Madelscy, wyd. Galeria EGO, Poznań 2012; Ewa Partum, red. Aneta Szyłak, Berenika Partum, Ewa Małgorzata Tatar, Instytut Sztuki Wyspa / Fundacja Wyspa Progress, Gdańsk 2013.
1987
Fotografia, papier 50 x 70 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Sygn., dat. i tytuł na odwrocie; sygn. i dat. na przodzie
Edycja: 2/5 + 2AP
Fotograficzny portret pobitej artystki został wykonany dzień po małżeńskiej awanturze. Włączając do swojej sztuki wątki autobiograficzne, w charakterystyczny dla niej sposób artystka zaciera granicę pomiędzy prywatnym i publicznym. Jako czołowa przedstawicielka sztuki feministycznej i autorka wizualnych przekształceń i manipulacji dokonywanych na własnym ciele, od lat 70. posługuje się ciałem jako nośnikiem dyskursu feministycznego. Prezentowana fotografia ma odniesienia w jej wcześniejszych manifestacjach, performensach Kobiety, małżeństwo jest przeciwko wam! (1980), Strój ślubny (1980) czy Prywatny performens (1985), w radykalny sposób krytykujących patriarchalny porządek społeczny.
Praca reprodukowana w: Uwikłane w płeć. Kolekcja Joanny i Krzysztofa Madelskich, red. Joanna i Krzysztof Madelscy, wyd. Galeria EGO, Poznań 2012; Ewa Partum, red. Aneta Szyłak, Berenika Partum, Ewa Małgorzata Tatar, Instytut Sztuki Wyspa / Fundacja Wyspa Progress, Gdańsk 2013.