Juliusz Kossak, jeden z najbardziej wziętych malarzy polskich XIX wieku, studia nad rysunkiem i malarstwem rozpoczął u malarza lwowskiego J. Maszkowskiego. Po podróżach do Wiednia i Petersburga osiedlił się w Warszawie. Jeszcze cztery lata, od 1856 do 1860, spędził w Paryżu, gdzie miał okazję zaprzyjaźnić się z H. Vernetem. W latach 1862-1868 został kierownikiem artystycznym "Tygodnika Ilustrowanego". Od 1869 roku zamieszkał w Krakowie. Stąd wyjeżdżał do Monachium, by malować u batalisty F. Adama. Najczęściej posługiwał się akwarelą, o wiele rzadziej używał farb olejnych. Malował sceny batalistyczne, historyczne, rodzajowe, a również portrety i niewielkie pejzaże.
akwarela;
11,5 x 6,5 cm w świetle passe-partout;
sygnowana po lewej stronie u dołu: monogramem wiązanym: JK;
na odwrocie napisy: Kossak (Juliusz) | nee a Wisznicz 28/IX 1824
Juliusz Kossak, jeden z najbardziej wziętych malarzy polskich XIX wieku, studia nad rysunkiem i malarstwem rozpoczął u malarza lwowskiego J. Maszkowskiego. Po podróżach do Wiednia i Petersburga osiedlił się w Warszawie. Jeszcze cztery lata, od 1856 do 1860, spędził w Paryżu, gdzie miał okazję zaprzyjaźnić się z H. Vernetem. W latach 1862-1868 został kierownikiem artystycznym "Tygodnika Ilustrowanego". Od 1869 roku zamieszkał w Krakowie. Stąd wyjeżdżał do Monachium, by malować u batalisty F. Adama. Najczęściej posługiwał się akwarelą, o wiele rzadziej używał farb olejnych. Malował sceny batalistyczne, historyczne, rodzajowe, a również portrety i niewielkie pejzaże.