Od początku fascynowała ją szeroko pojęta sztuka. Aby rozwijać swoje zainteresowania podjęła naukę w Liceum Sztuk Plastycznych w Poznaniu, ale tak naprawdę świadomie i z pełnym zaangażowaniem malarstwo pojawiło się w jej życiu podczas studiów inżynierskich. Dzięki ciągłemu poszukiwaniu nowych inspiracji, nabrało wyrazistości, zdecydowania w poszukiwaniu doskonałej formy oraz pewnego rodzaju szorstkości. Wypracowana umiejętność łączenia dwóch, pozornie bardzo odległych płaszczyzn, zaowocowała oryginalnym i mocno wyróżniającym się efektem artystycznym.
Sam proces tworzenia kolejnych prac ulega nieustannym przekształceniom. Uciekając od rutyny i powtarzalności stara się z każdą nową pracą udoskonalać warsztat, szukać nowych technik i rozwiązań malarskich, a także eksperymentować z kolorystyką. W jej malarstwie dostrzec można silną koncentrację na formie ludzkiego ciała oraz odrzucenie reguł perspektywy. Mnogość tematów spaja w całość charakterystyczny styl: silna geometryzacja, wyraźne barwy, ostry kontur i jasno sprecyzowany temat. Każdy obraz zamknięty jest na unikalnej płaszczyźnie, ukierunkowanej przeważnie na jedną emocję, która pozwala stworzyć go tak, aby żył.

04
Anna ZALEWSKA (ur. 1985)

Karuzela wątpliwości, 2018 r.

technika własna na płótnie, 60 x 100 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Od początku fascynowała ją szeroko pojęta sztuka. Aby rozwijać swoje zainteresowania podjęła naukę w Liceum Sztuk Plastycznych w Poznaniu, ale tak naprawdę świadomie i z pełnym zaangażowaniem malarstwo pojawiło się w jej życiu podczas studiów inżynierskich. Dzięki ciągłemu poszukiwaniu nowych inspiracji, nabrało wyrazistości, zdecydowania w poszukiwaniu doskonałej formy oraz pewnego rodzaju szorstkości. Wypracowana umiejętność łączenia dwóch, pozornie bardzo odległych płaszczyzn, zaowocowała oryginalnym i mocno wyróżniającym się efektem artystycznym.
Sam proces tworzenia kolejnych prac ulega nieustannym przekształceniom. Uciekając od rutyny i powtarzalności stara się z każdą nową pracą udoskonalać warsztat, szukać nowych technik i rozwiązań malarskich, a także eksperymentować z kolorystyką. W jej malarstwie dostrzec można silną koncentrację na formie ludzkiego ciała oraz odrzucenie reguł perspektywy. Mnogość tematów spaja w całość charakterystyczny styl: silna geometryzacja, wyraźne barwy, ostry kontur i jasno sprecyzowany temat. Każdy obraz zamknięty jest na unikalnej płaszczyźnie, ukierunkowanej przeważnie na jedną emocję, która pozwala stworzyć go tak, aby żył.