Malarz związany z katowickim środowiskiem artystycznym, członek Grupy "Arkat". W latach 1956-1961 kształcił się w krakowskiej ASP u Zbigniewa Pronaszki, Wacława Taranczewskiego i Zygmunta Radnickiego, oraz w pracowni rzeźby Jacka Pugeta, dyplom w 1961 u Z. Radnickiego. Artysta miał wiele wystaw indywidualnych, brał udział w licznych wystawach zbiorowych, jego prace znajdują się m in. w zbiorach Ministerstwa Kultury i Sztuki, Muzeum Historii Katowic, Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu. Jego twórczość z okresu początkowego nawiązywała do osiągnięć informelu, malarstwa materii, abstrakcji lirycznej, inspirowało go malarstwo Tadeusza Brzozowskiego. Z czasem swoje kompozycje abstrakcyjne artysta wypełnia elementami figuralnymi, których dramatyczna ekspresja zbliża go do malarstwa Francisa Bacona. Istnieją przypuszczenia, że za tragiczną śmiercią artysty stoi Urząd Bezpieczeństwa, Dudzik nie krył swoich poglądów na temat ówczesnego układu politycznego, wielokrotnie był inwigilowany i zatrzymywany.
(Lit.: "Katowicki Underground artystyczny po 1953", Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Katowice 2004, ss. 399, 400).

15
Zygfryd DUDZIK (1935-1978)

Karnawał

olej, płótno, 72,5 x 72,5 cm,
sygnatura i opis autorski na odwrocie: Dudzik Z. / Sigi Dudzik / Katowice / Obraz 0`13 (Karnawał) / 62 x 61).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz związany z katowickim środowiskiem artystycznym, członek Grupy "Arkat". W latach 1956-1961 kształcił się w krakowskiej ASP u Zbigniewa Pronaszki, Wacława Taranczewskiego i Zygmunta Radnickiego, oraz w pracowni rzeźby Jacka Pugeta, dyplom w 1961 u Z. Radnickiego. Artysta miał wiele wystaw indywidualnych, brał udział w licznych wystawach zbiorowych, jego prace znajdują się m in. w zbiorach Ministerstwa Kultury i Sztuki, Muzeum Historii Katowic, Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu. Jego twórczość z okresu początkowego nawiązywała do osiągnięć informelu, malarstwa materii, abstrakcji lirycznej, inspirowało go malarstwo Tadeusza Brzozowskiego. Z czasem swoje kompozycje abstrakcyjne artysta wypełnia elementami figuralnymi, których dramatyczna ekspresja zbliża go do malarstwa Francisa Bacona. Istnieją przypuszczenia, że za tragiczną śmiercią artysty stoi Urząd Bezpieczeństwa, Dudzik nie krył swoich poglądów na temat ówczesnego układu politycznego, wielokrotnie był inwigilowany i zatrzymywany.
(Lit.: "Katowicki Underground artystyczny po 1953", Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Katowice 2004, ss. 399, 400).