Malarka, związana z katowickim ugrupowaniami St-53 i Oneiron. Kształciła się w katowickiej Filii ASP w Krakowie. Początkowo uległa fascynacji Teorią Widzenia Strzemińskiego, inspirowała ją twórczość Marii Jaremianki. W latach 60. zainteresowała się filozofią Dalekiego Wschodu i wraz z mężem - Andrzejem Urbanowiczem, założyli gminę buddyjską. Od tego momentu tworzy symboliczne kompozycje o geometrycznych układach i motywach zaczerpniętych z hinduskiej „Tantry”. Jej późniejsze prace nawiązują do ezoterycznej wiedzy o kolorze. Artystka mieszkała w Przesiece na Dolnym Śląsku.
akwarela, papier, 21,2 x 28,8 cm,
sygn. p.d.: UBroll.
Na odwrocie autorski opis i dedykacja: „Dla Krystyny / Karkonosze / Przesieka / akwarela z lat 1970”. Obraz ofiarowany przez artystkę w podziękowaniu za bloki papieru akwarelowego przywiezionego z Francji w 1986.
Malarka, związana z katowickim ugrupowaniami St-53 i Oneiron. Kształciła się w katowickiej Filii ASP w Krakowie. Początkowo uległa fascynacji Teorią Widzenia Strzemińskiego, inspirowała ją twórczość Marii Jaremianki. W latach 60. zainteresowała się filozofią Dalekiego Wschodu i wraz z mężem - Andrzejem Urbanowiczem, założyli gminę buddyjską. Od tego momentu tworzy symboliczne kompozycje o geometrycznych układach i motywach zaczerpniętych z hinduskiej „Tantry”. Jej późniejsze prace nawiązują do ezoterycznej wiedzy o kolorze. Artystka mieszkała w Przesiece na Dolnym Śląsku.