podwójna plansza z pisma "Derriere le Miroir" nr 212, styczeń 1975, Maeght Éditeur, Paryż
Amerykanin, jeden z najwybitniejszych rze¼biarzy XXw. Był prekursorem sztuki kinetycznej, autorem ruchomych rze¼b, nazwanych przez zaprzyja¼nionego z nim Marcela Duchampa mobilami, oraz konstrukcji nieruchomych, dla których nazwę stabile zasugerował Jean Arp. Karierę artystyczną rozpoczął jako malarz i rysownik już w latach 20. XXw. Był członkiem stowarzyszenia Abstraction-Création. Tworzył monumentalne rze¼by, m.in. z okazji Światowej Wystawy w Montrealu, dla Stadionu Olimpijskiego w Meksyku, dla lotniska w Dallas, jego prace znajdują się na ulicach Nowego Jorku i wielu miast europejskich. Z technik malarskich najchętniej posługiwał się gwaszem. Przez wiele lat współpracował z paryską galerią i wydawnictwem Maeght, dla których wykonał kilka serii barwnych litografii.

87
Alexander CALDER (1898-1976)

Karciarze, 1975

oryginalna litografia barwna,
38 x 56cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

podwójna plansza z pisma "Derriere le Miroir" nr 212, styczeń 1975, Maeght Éditeur, Paryż
Amerykanin, jeden z najwybitniejszych rze¼biarzy XXw. Był prekursorem sztuki kinetycznej, autorem ruchomych rze¼b, nazwanych przez zaprzyja¼nionego z nim Marcela Duchampa mobilami, oraz konstrukcji nieruchomych, dla których nazwę stabile zasugerował Jean Arp. Karierę artystyczną rozpoczął jako malarz i rysownik już w latach 20. XXw. Był członkiem stowarzyszenia Abstraction-Création. Tworzył monumentalne rze¼by, m.in. z okazji Światowej Wystawy w Montrealu, dla Stadionu Olimpijskiego w Meksyku, dla lotniska w Dallas, jego prace znajdują się na ulicach Nowego Jorku i wielu miast europejskich. Z technik malarskich najchętniej posługiwał się gwaszem. Przez wiele lat współpracował z paryską galerią i wydawnictwem Maeght, dla których wykonał kilka serii barwnych litografii.