Malarz, przedstawiciel nowej figuracji w sztuce polskiej. Studia artystyczne w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych zakończył w 1969 r. uzyskując dyplom w pracowni Aleksandra Kobzdeja. Był współzałożycielem grupy artystycznej AUT (zał. 1970 r.) oraz aktywnie uczestniczył w działaniach ruchu „O poprawę”. Motto przewodnie ugrupowania wyrażające się w sformułowaniu: „polska figuracja, polski styl, polska egzotyka” dobrze odzwierciedla charakter prac artysty. W swojej twórczości Fałat posługuje się materiałem ikonograficznym zaczerpniętym ze starych fotografii. Sylwetki zamkniętych w kadrze postaci stanowią wzory--szablony, które następnie przenosi na płótna swoich obrazów, poddając odpowiedniej stylizacji i odrealnieniu. Mocno ograniczona paleta barw, zawężona do czerni, bieli i szarości, przełamana miejscami żywszym akcentem kolorystycznym, potęguje niezwykłą atmosferę zamkniętą w obrazie.
olej, płótno, 93 x 73 cm,
sygnowany p.d.: 'Fałat Antoni 3 I 75' , opisany z tyłu na blejtramie
Malarz, przedstawiciel nowej figuracji w sztuce polskiej. Studia artystyczne w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych zakończył w 1969 r. uzyskując dyplom w pracowni Aleksandra Kobzdeja. Był współzałożycielem grupy artystycznej AUT (zał. 1970 r.) oraz aktywnie uczestniczył w działaniach ruchu „O poprawę”. Motto przewodnie ugrupowania wyrażające się w sformułowaniu: „polska figuracja, polski styl, polska egzotyka” dobrze odzwierciedla charakter prac artysty. W swojej twórczości Fałat posługuje się materiałem ikonograficznym zaczerpniętym ze starych fotografii. Sylwetki zamkniętych w kadrze postaci stanowią wzory--szablony, które następnie przenosi na płótna swoich obrazów, poddając odpowiedniej stylizacji i odrealnieniu. Mocno ograniczona paleta barw, zawężona do czerni, bieli i szarości, przełamana miejscami żywszym akcentem kolorystycznym, potęguje niezwykłą atmosferę zamkniętą w obrazie.