Studiował w Szkołach Artystycznych w Odessie i w Penzie, a następnie w moskiewskiej Wyższej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury w pracowni W. Kandinsky`ego. W latach 20-tych był dekoratorem teatralnym w Moskwie, Odessie i Lwowie. Od 1922 r. był czynny w Polsce, początkowo we Lwowie, a później w Łodzi, gdzie osiadł na stałe. W latach 1926-1939 tworzył scenografie dla łódzkiego Teatru Miejskiego. Uczestniczył w wystawach ZZPAP, IPS-u, warszawskiego TZSP oraz ekspozycjach międzynarodowych, m.in. w Brukseli (1933), Paryżu (1937), Nowym Jorku (1939). Był członkiem ugrupowań `Rytm` i `Start`. Początkowo tworzył w manierze kubofuturyzmu, potem ekspresjonizmu i impresjonizmu (cykl Katedry, od 1927 r.). Po wojnie stworzył cykle malarskie: Miasto i Tu byli ludzie, będące wyrazem zwątpienia w cywilizację technologiczną.
Olej na płycie
85 x 121,5 cm Sygnowany l.d. - "K Mackiewicz"
Na odwrocie nalepki - 1.) nalepka z odręcznym napisem - "Konstanty 83 x 12(...) | MACKIEWICZ | KADZIDŁA ZAGŁADY | olej, dykta" olej, dykta" 2.) nalepka z DESY: "Autor Konstanty Mackiewicz | Tule: TSER WAREN LEUTE | (...)"
Studiował w Szkołach Artystycznych w Odessie i w Penzie, a następnie w moskiewskiej Wyższej Szkole Malarstwa, Rzeźby i Architektury w pracowni W. Kandinsky`ego. W latach 20-tych był dekoratorem teatralnym w Moskwie, Odessie i Lwowie. Od 1922 r. był czynny w Polsce, początkowo we Lwowie, a później w Łodzi, gdzie osiadł na stałe. W latach 1926-1939 tworzył scenografie dla łódzkiego Teatru Miejskiego. Uczestniczył w wystawach ZZPAP, IPS-u, warszawskiego TZSP oraz ekspozycjach międzynarodowych, m.in. w Brukseli (1933), Paryżu (1937), Nowym Jorku (1939). Był członkiem ugrupowań `Rytm` i `Start`. Początkowo tworzył w manierze kubofuturyzmu, potem ekspresjonizmu i impresjonizmu (cykl Katedry, od 1927 r.). Po wojnie stworzył cykle malarskie: Miasto i Tu byli ludzie, będące wyrazem zwątpienia w cywilizację technologiczną.