Pochodzenie:
Obraz pochodzi ze zbiorów Marty Naziemskiej-Rawczyńskiej (1894-1983), pianistki i profesora z Krakowa.
Teodor Grott (Częstochowa 1884 - Kraków 1972) - w latach 1903-1909 studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych początkowo pod kierunkiem Floriana Cynka, później u Leona Wyczółkowskiego. W czasie studiów kilkakrotnie otrzymał medale za prace szkolne. Następnie kształcił się jeszcze w Paryżu, skąd wyjeżdżał do Brukseli i Londynu i podróżował do Włoch. Stale mieszkał w Krakowie, gdzie – począwszy od roku 1910 – wiele wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych. Z czasem został członkiem honorowym Towarzystwa; od 1949 kierownikiem biura i organizatorem wystaw. Od roku 1912 należał także do Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka. Malował pejzaże (m.in. tatrzańskie, z Ukrainy, Włoch, Francji), starą architekturę, kwiaty i martwe natury, portrety, akty. Najchętniej posługiwał się doskonale opanowaną techniką akwareli, ale malował także olejno. Zajmował się rzemiosłem artystycznym; wraz z żoną założył i prowadził w Krakowie wytwórnię kilimów.
akwarela, tempera, papier nakl. na tekturę,
49,8 x 34 cm
sygn. p.g.: Teod. Grott
Pochodzenie:
Obraz pochodzi ze zbiorów Marty Naziemskiej-Rawczyńskiej (1894-1983), pianistki i profesora z Krakowa.
Teodor Grott (Częstochowa 1884 - Kraków 1972) - w latach 1903-1909 studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych początkowo pod kierunkiem Floriana Cynka, później u Leona Wyczółkowskiego. W czasie studiów kilkakrotnie otrzymał medale za prace szkolne. Następnie kształcił się jeszcze w Paryżu, skąd wyjeżdżał do Brukseli i Londynu i podróżował do Włoch. Stale mieszkał w Krakowie, gdzie – począwszy od roku 1910 – wiele wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych. Z czasem został członkiem honorowym Towarzystwa; od 1949 kierownikiem biura i organizatorem wystaw. Od roku 1912 należał także do Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka. Malował pejzaże (m.in. tatrzańskie, z Ukrainy, Włoch, Francji), starą architekturę, kwiaty i martwe natury, portrety, akty. Najchętniej posługiwał się doskonale opanowaną techniką akwareli, ale malował także olejno. Zajmował się rzemiosłem artystycznym; wraz z żoną założył i prowadził w Krakowie wytwórnię kilimów.