Bardzo podobne ujęcie tematu zastosował artysta w kompozycji Les mamelles de Juditha, 1988 (ol., pap., 100 x 70, kolekcja Galerii Spicchi dell’Est w Rzymie, repr. w: Franciszek Starowieyski. Rok 1699, KWADRAT, Kraków 1999, s. 71) oraz na plakacie z 1988 pt. Les mamelles de Juditha. Obie bohaterki epatują nagością; łączy je także brak twarzy. (...) W Przewodniku po kobietach według Franciszka Starowieyskiego artysta twierdził: w modelach kobiecych zazwyczaj ciało decyduje o wyrazie, głowa jest dodatkiem.
akryl, olej, płótno
100 x 81 cm
sygn. l.g.: JUDITHA | CAPITUMQUE | ST. JOHANNI | 16 FS [monogr. wiąz.] 88 P [w kółku]
Bardzo podobne ujęcie tematu zastosował artysta w kompozycji Les mamelles de Juditha, 1988 (ol., pap., 100 x 70, kolekcja Galerii Spicchi dell’Est w Rzymie, repr. w: Franciszek Starowieyski. Rok 1699, KWADRAT, Kraków 1999, s. 71) oraz na plakacie z 1988 pt. Les mamelles de Juditha. Obie bohaterki epatują nagością; łączy je także brak twarzy. (...) W Przewodniku po kobietach według Franciszka Starowieyskiego artysta twierdził: w modelach kobiecych zazwyczaj ciało decyduje o wyrazie, głowa jest dodatkiem.