Odbywszy studia na monachijskiej Akademii, Aleksander Świeszewski wyjechał na dłuższy czas do Rzymu. Pobyt we Włoszech zaowocował słonecznymi, świetlistymi pejzażami o jasnym niebie, głębokim błękicie jezior i wspaniale barwnych ogrodach (cyt. za: H. Stępień, M. Liczbińska, Artyści polscy w środowisku monachijskim w latach 1828-1914, Warszawa 1994, s. 96). Wrażenia z pobytu w Italii niewątpliwie są obecne w jego późniejszej twórczości. Jego wysoko cenione przez publiczność i krytykę pejzaże odznaczają się wyczuciem światła, ciekawą kolorystyką oraz malarską poetyką.
Artysta, który w 1873 roku na stałe osiadł w Monachium, wiele podróżował, zaś chętnie obieranym kierunkiem jego wypraw były górskie okolice bawarskiej wyżyny od strony Tyrolu i Szwajcarii. Oferowany obraz powstał zapewne po powrocie z jednej z bardziej odległych podróży.
olej, płótno
44 x 74,5 cm
sygn. l.d.: A. von Swieszewski | München
Na krosnach u góry papierowa nalepka z nr.: W425;
na dolnej listwie nalepka wystawowa: Der Reschensee mit dem Ortler. Von A. von Swieszewski, München VI Internationale Kunstaustellung München. W 480 [obraz niewymieniony w kat. wystawy]
Odbywszy studia na monachijskiej Akademii, Aleksander Świeszewski wyjechał na dłuższy czas do Rzymu. Pobyt we Włoszech zaowocował słonecznymi, świetlistymi pejzażami o jasnym niebie, głębokim błękicie jezior i wspaniale barwnych ogrodach (cyt. za: H. Stępień, M. Liczbińska, Artyści polscy w środowisku monachijskim w latach 1828-1914, Warszawa 1994, s. 96). Wrażenia z pobytu w Italii niewątpliwie są obecne w jego późniejszej twórczości. Jego wysoko cenione przez publiczność i krytykę pejzaże odznaczają się wyczuciem światła, ciekawą kolorystyką oraz malarską poetyką.
Artysta, który w 1873 roku na stałe osiadł w Monachium, wiele podróżował, zaś chętnie obieranym kierunkiem jego wypraw były górskie okolice bawarskiej wyżyny od strony Tyrolu i Szwajcarii. Oferowany obraz powstał zapewne po powrocie z jednej z bardziej odległych podróży.