W latach 1862-64 kształcił się w Genewie, następnie zaś, do 1867 r., w D üsseldorfie w pracowni O. Achenbacha. Po studiach zamieszkał w Berlinie, a ostatecznie osiadł w Hamburgu, gdzie obok V. Ruthsa uważany był za największego pejzażystę XIX wieku. Jego malarstwo o subtelnej, czystej tonacji, wierne naturze, pod wpływem pobytu w D üsseldorfie stało się bardziej dekoracyjne, o znakomitych efektach malarskich. Artysta czerpał inspiracje z podróży do Włoch, a także z widoków okolic Hamburga (Estery i Łaby). Posługiwał się techniką olejną i akwarelową. W 1893 r. z okazji 20-lecia pracy twórczej zorganizowano w Berlinie wystawę jego prac. Obecnie jego obrazy znajdują się m. in. w K unsthalle w Hamburgu, Galerii Narodowej w Berlinie, Kaiser-Friedrichs Museum w M agdeburgu, Rudolfinum w P radze, a także w Muzeum Narodowym w Gdańsku.

31
Ascan LUTTEROTH (Hamburg 1842 - Hamburg 1923)

Jezioro

olej, płótno, tektura, 39,5 × 59,5 cm
sygn. l. d.: A.Lutteroth

Estymacja: 17 000 - 29 000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W latach 1862-64 kształcił się w Genewie, następnie zaś, do 1867 r., w D üsseldorfie w pracowni O. Achenbacha. Po studiach zamieszkał w Berlinie, a ostatecznie osiadł w Hamburgu, gdzie obok V. Ruthsa uważany był za największego pejzażystę XIX wieku. Jego malarstwo o subtelnej, czystej tonacji, wierne naturze, pod wpływem pobytu w D üsseldorfie stało się bardziej dekoracyjne, o znakomitych efektach malarskich. Artysta czerpał inspiracje z podróży do Włoch, a także z widoków okolic Hamburga (Estery i Łaby). Posługiwał się techniką olejną i akwarelową. W 1893 r. z okazji 20-lecia pracy twórczej zorganizowano w Berlinie wystawę jego prac. Obecnie jego obrazy znajdują się m. in. w K unsthalle w Hamburgu, Galerii Narodowej w Berlinie, Kaiser-Friedrichs Museum w M agdeburgu, Rudolfinum w P radze, a także w Muzeum Narodowym w Gdańsku.