WYSTAWIANY:
- Erich Gurtler Jagdgallery

LITERATURA:
- Konie w twórczości Andrzeja Novaka-Zemplińskiego, wstęp Stanisłąw Ledóchowski, KAW, Warszawa 1987, il. s. 90.

Stanisław Ledóchowski pisze o twórczości A.Novaka-Zemplińskiego: „Synteza klasycznej architektury, romantycznego pejzażu i werystycznego studium konia, tak znamienna dla malarstwa Zemplińskiego, jest w polskiej sztuce zjawiskiem dość odosobnionym, nie posiadającym ani w przeszłości, ani tym bardziej współcześnie - zbyt licznych odpowiedników. Co prawda zaistniało w połowie XVIII stulecia zjawisko studyjnego malarstwa widokowego, spopularyzowane głównie działalnością Canaletta, lecz nie objęło ono nigdy w szerszym zakresie architektury pałacowo-dworskiej, rozrzuconej na rozległych obszarach Rzeczypospolitej, ani tym bardziej nie znało równoważności architektury czy pejzażu z motywem konia” (Konie w twórczości Andrzeja Novaka-Zemplińskiego, j.w., s. 3.).

66
Andrzej NOVÁK-ZEMPLIŃSKI (ur. 1949)

JEŹDZIEC Z PSAMI, 1980 r.

akryl/płótno, 65 x 81 cm
sygnowany i datowany : l.d.:A. Novak - Zempliński 80

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

WYSTAWIANY:
- Erich Gurtler Jagdgallery

LITERATURA:
- Konie w twórczości Andrzeja Novaka-Zemplińskiego, wstęp Stanisłąw Ledóchowski, KAW, Warszawa 1987, il. s. 90.

Stanisław Ledóchowski pisze o twórczości A.Novaka-Zemplińskiego: „Synteza klasycznej architektury, romantycznego pejzażu i werystycznego studium konia, tak znamienna dla malarstwa Zemplińskiego, jest w polskiej sztuce zjawiskiem dość odosobnionym, nie posiadającym ani w przeszłości, ani tym bardziej współcześnie - zbyt licznych odpowiedników. Co prawda zaistniało w połowie XVIII stulecia zjawisko studyjnego malarstwa widokowego, spopularyzowane głównie działalnością Canaletta, lecz nie objęło ono nigdy w szerszym zakresie architektury pałacowo-dworskiej, rozrzuconej na rozległych obszarach Rzeczypospolitej, ani tym bardziej nie znało równoważności architektury czy pejzażu z motywem konia” (Konie w twórczości Andrzeja Novaka-Zemplińskiego, j.w., s. 3.).