Leszek Żegalski (ur. 1959) Jeden z najważniejszych przedstawicieli nurtu neorealizmu egzystencjalnego. Edukację rozpoczął na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, którą opuścił na rzecz Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Studiował pod kierunkiem Jerzego Dudy-Gracza. Dyplom odebrał w 1984 roku. Podczas studiów, razem z Piotrem Naliwajko i Januszem Szyptem założył grupę artystyczną „Tercet nadęty”. Wspólnie wygłaszali prowokujące manifesty na łamach czasopisma „Bengal” i kpili ze sztuki abstrakcyjnej, stawiając na malarstwo realistyczne, oparte na dobrym przygotowaniu warsztatowym. Leszek Żegalski brał udział w ponad 350 wystawach w Europie, USA, Kanadzie i Japonii i w najważniejszych wydarzeniach artystycznych m.in.: w Targach Sztuki BIAF w Barcelonie, Targach Sztuki w Bazylei czy corocznej wystawie malarstwa figuratywnego „Figuration Critique” w Grand Palais w Paryżu.

37
Leszek ŻEGALSKI (pseud. Maestro) (ur. 1959, Śląsk Cieszyński)

Jeździec z cyklu Bez zielonej kulki, 2019

olej, płótno, 60 x 100 cm
sygnowany l.d.: ŻEGALSKI;
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: „JEŹDZIEĆ” - z cyklu/Bez/zielonej kulki/60x100 ŻEGALSKI

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Leszek Żegalski (ur. 1959) Jeden z najważniejszych przedstawicieli nurtu neorealizmu egzystencjalnego. Edukację rozpoczął na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, którą opuścił na rzecz Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Studiował pod kierunkiem Jerzego Dudy-Gracza. Dyplom odebrał w 1984 roku. Podczas studiów, razem z Piotrem Naliwajko i Januszem Szyptem założył grupę artystyczną „Tercet nadęty”. Wspólnie wygłaszali prowokujące manifesty na łamach czasopisma „Bengal” i kpili ze sztuki abstrakcyjnej, stawiając na malarstwo realistyczne, oparte na dobrym przygotowaniu warsztatowym. Leszek Żegalski brał udział w ponad 350 wystawach w Europie, USA, Kanadzie i Japonii i w najważniejszych wydarzeniach artystycznych m.in.: w Targach Sztuki BIAF w Barcelonie, Targach Sztuki w Bazylei czy corocznej wystawie malarstwa figuratywnego „Figuration Critique” w Grand Palais w Paryżu.