Bardzo zbliżony kompozycyjnie do tzw. "Polskiego jeźdźca", olejnego obrazu z 1809 r. w moskiewskiej Galerii Tretjakowskiej (repr. m.in.: E. N. Acarkina, Aleksander Osipowicz Orłowskij, Moskwa 1968 s. 58 il. 37). Nieco inny, niż w moskiewskim obrazie, układ kolorystyczny: całość w jednolotym, błękitnym tonie z ak-centem płomiennej czerwieni w geometrycznym centrum (kubrak jeźdźca).
"Nasz malarz Orłowski"; który według Telimeny "miał gust soplicowski" urodził się w Warszawie i tu uczył u J. P. Norblina, brał udział w Insurekcji Kościuszkowskiej, popisywał się zdolnościami rysunkowymi w sa-lonach u ks. Józefa. Od 1802 r. stale przebywał w Petersburgu, malując, rysując i litografując. Wybitny przedstawiciel romantyzmu w sztuce polskiej i rosyjskiej.
pastel, 51,5 x 39 (w świetle passe-partout)
u dołu po prawej zawarta sygnatura (wiązany monogram AO) i data
Bardzo zbliżony kompozycyjnie do tzw. "Polskiego jeźdźca", olejnego obrazu z 1809 r. w moskiewskiej Galerii Tretjakowskiej (repr. m.in.: E. N. Acarkina, Aleksander Osipowicz Orłowskij, Moskwa 1968 s. 58 il. 37). Nieco inny, niż w moskiewskim obrazie, układ kolorystyczny: całość w jednolotym, błękitnym tonie z ak-centem płomiennej czerwieni w geometrycznym centrum (kubrak jeźdźca).
"Nasz malarz Orłowski"; który według Telimeny "miał gust soplicowski" urodził się w Warszawie i tu uczył u J. P. Norblina, brał udział w Insurekcji Kościuszkowskiej, popisywał się zdolnościami rysunkowymi w sa-lonach u ks. Józefa. Od 1802 r. stale przebywał w Petersburgu, malując, rysując i litografując. Wybitny przedstawiciel romantyzmu w sztuce polskiej i rosyjskiej.