Pochodzenie: krąg Rodziny artysty.
Obraz wystawiany:
– Zarys myśli: szkice rysunkowe i akwarele Piotra Michałowskiego z kolekcji prywatnej, Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej w Przemyślu, V – VII 2016.
Silniej odsłonił warsztat malarza i jego niespożytą pasję tworzenia, atakowania ołówkiem, pędzelkiem i piórkiem nie tylko często podejmowanego motywu konia i jeźdźca, lecz także i innej różnorodnej tematyki – pisał o pokazie szkiców Michałowskiego, Jerzy Sienkiewicz (cyt. za: Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w 200. rocznicę urodzin, [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, s. 58).
Prezentujące niezwykłą biegłość warsztatową i ekspresję rysunki Michałowskiego należą do najbardziej poszukiwanych przez kolekcjonerów dzieł.
ołówek, papier
20,5 x 15,5 cm (w świetle passe-partout)
Na tekturze zabezpieczającej rysunek od tyłu, pieczęć Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej w Przemyślu oraz pracowni introligatorskiej w Krakowie.
Pochodzenie: krąg Rodziny artysty.
Obraz wystawiany:
– Zarys myśli: szkice rysunkowe i akwarele Piotra Michałowskiego z kolekcji prywatnej, Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej w Przemyślu, V – VII 2016.
Silniej odsłonił warsztat malarza i jego niespożytą pasję tworzenia, atakowania ołówkiem, pędzelkiem i piórkiem nie tylko często podejmowanego motywu konia i jeźdźca, lecz także i innej różnorodnej tematyki – pisał o pokazie szkiców Michałowskiego, Jerzy Sienkiewicz (cyt. za: Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w 200. rocznicę urodzin, [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, s. 58).
Prezentujące niezwykłą biegłość warsztatową i ekspresję rysunki Michałowskiego należą do najbardziej poszukiwanych przez kolekcjonerów dzieł.