Władysław Szerner naukę malarstwa rozpoczął w roku 1862 w Warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, a po trzech latach kontynuował studia w Akademii monachijskiej u A. Wagnera, M. Anschütza i A. Strähubera. Tam też poznał i zaprzyjaźnił się z Józefem Brandtem. Wspólnie z nim odbywał podróże artystyczne na Ukrainę i Wołyń. Wyjeżdżał również na Huculszczyznę, a po roku 1875 do majątku Brandta w Orońsku. Plonem tych podróży, a także inspirującej artystycznie przyjaźni z Brandtem, były liczne obrazy o tematyce batalistyczno-rodzajowej. Malował lisowczyków, zwiady i patrole żołnierskie, potyczki, a także sceny rodzajowe z małych miasteczkach wschodniej Polski. Swoje prace wysyłał na wystawy w kraju -w Warszawie, Krakowie i Lwowie. Stale współpracował jako ilustrator z warszawskimi czasopismami "Tygodnikiem Ilustrowanym" i "Kłosami".

21
Władysław SZERNER (1836-1915)

JEŹDŹCY NA PODWÓRZU

Olej, płótno;
35,5 x 43 cm
Sygnowany p.d.: Władysław Szerner

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Władysław Szerner naukę malarstwa rozpoczął w roku 1862 w Warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, a po trzech latach kontynuował studia w Akademii monachijskiej u A. Wagnera, M. Anschütza i A. Strähubera. Tam też poznał i zaprzyjaźnił się z Józefem Brandtem. Wspólnie z nim odbywał podróże artystyczne na Ukrainę i Wołyń. Wyjeżdżał również na Huculszczyznę, a po roku 1875 do majątku Brandta w Orońsku. Plonem tych podróży, a także inspirującej artystycznie przyjaźni z Brandtem, były liczne obrazy o tematyce batalistyczno-rodzajowej. Malował lisowczyków, zwiady i patrole żołnierskie, potyczki, a także sceny rodzajowe z małych miasteczkach wschodniej Polski. Swoje prace wysyłał na wystawy w kraju -w Warszawie, Krakowie i Lwowie. Stale współpracował jako ilustrator z warszawskimi czasopismami "Tygodnikiem Ilustrowanym" i "Kłosami".