Autor obrazu, wybitny malarz, profesor i rektor Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, wyniósł z rodzinnego lwowskiego domu tradycję powstańczą i romantyczną. Ta atmosfera, być może, przyczyniła się do fascynacji Gepperta twórczością Piotra Michałowskiego. Studia u Jacka Malczewskiego jeszcze pogłębiły tę tendencję. Mimo, że w późniejszym okresie swojej twórczości zbliżył się do kolorystów duch romantyzmu przenikał jego sztukę. Jednym z jego przejawów były motywy hippiczne, które tworzył przez całe życie. Oferowany obraz jest rzadkim, zachowanym przykładem sceny jeździeckiej, z najlepszego okresu twórczości Gepperta w latach trzydziestych XX wieku. W centrum, widzimy oficera huzarów (?) na siwku, a w głębi na tle drzew odjeżdżających żołnierzy (strzelców konnych ?) w zielonych mundurach i w czakach na głowach. Atmosfera prezentowanej sceny kojarzy się albo z okresem wojen napoleońskich albo z wypadkami Powstania Listopadowego. Ta pełna rozmachu fantazja artysty malarsko podporządkowana jest modnej naówczas koncepcji kolorystycznej .
olej, płótno, 100 x 120 cm;
sygnowany u dołu z prawej : Eugeniusz Geppert
Autor obrazu, wybitny malarz, profesor i rektor Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, wyniósł z rodzinnego lwowskiego domu tradycję powstańczą i romantyczną. Ta atmosfera, być może, przyczyniła się do fascynacji Gepperta twórczością Piotra Michałowskiego. Studia u Jacka Malczewskiego jeszcze pogłębiły tę tendencję. Mimo, że w późniejszym okresie swojej twórczości zbliżył się do kolorystów duch romantyzmu przenikał jego sztukę. Jednym z jego przejawów były motywy hippiczne, które tworzył przez całe życie. Oferowany obraz jest rzadkim, zachowanym przykładem sceny jeździeckiej, z najlepszego okresu twórczości Gepperta w latach trzydziestych XX wieku. W centrum, widzimy oficera huzarów (?) na siwku, a w głębi na tle drzew odjeżdżających żołnierzy (strzelców konnych ?) w zielonych mundurach i w czakach na głowach. Atmosfera prezentowanej sceny kojarzy się albo z okresem wojen napoleońskich albo z wypadkami Powstania Listopadowego. Ta pełna rozmachu fantazja artysty malarsko podporządkowana jest modnej naówczas koncepcji kolorystycznej .