Bibl.: M. Twarowska, Leon Wyczółkowski, Warszawa 1973, s. 26
Rozległy pejzaż z widokiem na zbocze góry porośnięte lasem iglastym, w którym prócz zieleni widać plamy złotawo brązowych drzew liściastych. Także na pierwszym planie drzewa mają kolory jesieni. Data powstania obrazu i charakter krajobrazu sugeruje, że namalowany pejzaż przedstawia okolice Jaremcza lub Worochty, dokad Wyczółkowski wyjeżdżał w latach 1910 / 11 i gdzie stworzył wiele widoków malowanych pastelami. O tych pejzażach monografistka artysty, Maria Twarowska pisała: ... pastele z Jaremcza ... sprawiają wrażenie jakby dalekiego echa fowizmu. Artysta malował wzgórza ... na pierwszym planie żółte, zielone, rude. Każdą barwę jaką zdołał wypatrzyć w naturze, wyjaskrawiał .... Oferowana praca, zachowana w doskonałym stanie, ukazuje mistrzostwo ręki Wyczółkowskiego.
pastel , tektura 49,5 x 69 cm
sygnowany u dołu z prawej : L . Wyczół / 1910
Bibl.: M. Twarowska, Leon Wyczółkowski, Warszawa 1973, s. 26
Rozległy pejzaż z widokiem na zbocze góry porośnięte lasem iglastym, w którym prócz zieleni widać plamy złotawo brązowych drzew liściastych. Także na pierwszym planie drzewa mają kolory jesieni. Data powstania obrazu i charakter krajobrazu sugeruje, że namalowany pejzaż przedstawia okolice Jaremcza lub Worochty, dokad Wyczółkowski wyjeżdżał w latach 1910 / 11 i gdzie stworzył wiele widoków malowanych pastelami. O tych pejzażach monografistka artysty, Maria Twarowska pisała: ... pastele z Jaremcza ... sprawiają wrażenie jakby dalekiego echa fowizmu. Artysta malował wzgórza ... na pierwszym planie żółte, zielone, rude. Każdą barwę jaką zdołał wypatrzyć w naturze, wyjaskrawiał .... Oferowana praca, zachowana w doskonałym stanie, ukazuje mistrzostwo ręki Wyczółkowskiego.