Absolwent Odeskiej Szkoły Artystycznej i uhonorowany trzema medalami za rysunki, Arnold Borisovich Lakhovsky odszedł na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium pod kierunkiem swoich nauczycieli, którzy widzieli w nim utalentowanego młodzieńca. W 1904 został uczniem I. Repina i P. Czystiakowa w Akademii Sztuk Pięknych w Sankt Petersburgu. Arnold Lakhovsky wykładał w latach 1908 i 1909 w Szkole Sztuk Pięknych Bezalel w Jerozolimie. W następnym r.,u portretował założyciela szkoły: Borysa Schatza. Ten malowany portret jest obecnie przechowywany w Muzeum Izraela w Jerozolimie (nr OSB662911). Do dziś znanych jest niewiele dzieł z krótkiego okresu nauczania Lachowskiego w Jerozolimie. Prezentowany obraz „Rozmowa w Jerozolimie” powstał ok. 1908-1909 i ukazuje umiejętne operowanie kolorem, konstrukcją i oddaniem światła. W 1925 r.,u artysta przeniósł się do Paryża, podobnie jak Ivan Babij, Nicolas Gloutchenko, czy nawet Vladimir Baranov-Rossiné. Podróżuje po Francji, zwłaszcza po Bretanii, bierze udział w licznych wystawach. W 1933 przeniósł się do Nowego Jorku i od 1935 wykładał w szkole artystycznej Muzeum Sztuk Pięknych w Bostonie obok B. Grigoriewa i A. Jakowlewa.
Olej na tekturze, 47 x 61 cm,
Sygn. p.d. "Arnold Lakhovsky"
Sygn. na odwrocie: "Arnold Lakhovsky Jerusalem"
Absolwent Odeskiej Szkoły Artystycznej i uhonorowany trzema medalami za rysunki, Arnold Borisovich Lakhovsky odszedł na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium pod kierunkiem swoich nauczycieli, którzy widzieli w nim utalentowanego młodzieńca. W 1904 został uczniem I. Repina i P. Czystiakowa w Akademii Sztuk Pięknych w Sankt Petersburgu. Arnold Lakhovsky wykładał w latach 1908 i 1909 w Szkole Sztuk Pięknych Bezalel w Jerozolimie. W następnym r.,u portretował założyciela szkoły: Borysa Schatza. Ten malowany portret jest obecnie przechowywany w Muzeum Izraela w Jerozolimie (nr OSB662911). Do dziś znanych jest niewiele dzieł z krótkiego okresu nauczania Lachowskiego w Jerozolimie. Prezentowany obraz „Rozmowa w Jerozolimie” powstał ok. 1908-1909 i ukazuje umiejętne operowanie kolorem, konstrukcją i oddaniem światła. W 1925 r.,u artysta przeniósł się do Paryża, podobnie jak Ivan Babij, Nicolas Gloutchenko, czy nawet Vladimir Baranov-Rossiné. Podróżuje po Francji, zwłaszcza po Bretanii, bierze udział w licznych wystawach. W 1933 przeniósł się do Nowego Jorku i od 1935 wykładał w szkole artystycznej Muzeum Sztuk Pięknych w Bostonie obok B. Grigoriewa i A. Jakowlewa.