Przed konserwacją oba oferowane dzieła Józefa Brodowskiego (poz. 042, 043) posiadały fragmenty nalepek wystawowych, zapewne ze wzmiankowanej wystawy retrospektywnej nieżyjących malarzy z 1898 roku, co może potwierdzić, zawarte zarówno na szczątkowo zachowanej naklejce, jak i w katalogu wystawy, nazwisko właścicielki, czyli Gabrieli Gerard-Wyżyckiej oraz analogiczne wymiary oferowanego obrazu „Branka”. Pod tym tytułem dzieło figuruje także w „Albumie sztuki polskiej” opracowanym przez Henryka Piątkowskiego. Niestety, podczas prowadzenia prac konserwatorskich nie udało się zachować obu oznaczeń obrazów.
Józef Brodowski (starszy) jest przedstawicielem klasycyzmu w malarstwie polskim. Był nauczycielem m.in. Piotra Michałowskiego. Oferowane płótno o tajemniczym dzisiaj tytule być może nawiązuje do tematu literackiego popularnego w czasie tworzenia dzieła, a pogrążonego w mrokach przeszłości dla nas na początku XXI wieku.

043
Józef (starszy) BRODOWSKI (1772 - 1853)

Jeńcy, 1852

olej, płótno dublowane; 55,5 x 46 cm;
sygn. i dat. l. d.: JB (monogram wiązany) 1852;
obraz po konserwacji.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Przed konserwacją oba oferowane dzieła Józefa Brodowskiego (poz. 042, 043) posiadały fragmenty nalepek wystawowych, zapewne ze wzmiankowanej wystawy retrospektywnej nieżyjących malarzy z 1898 roku, co może potwierdzić, zawarte zarówno na szczątkowo zachowanej naklejce, jak i w katalogu wystawy, nazwisko właścicielki, czyli Gabrieli Gerard-Wyżyckiej oraz analogiczne wymiary oferowanego obrazu „Branka”. Pod tym tytułem dzieło figuruje także w „Albumie sztuki polskiej” opracowanym przez Henryka Piątkowskiego. Niestety, podczas prowadzenia prac konserwatorskich nie udało się zachować obu oznaczeń obrazów.
Józef Brodowski (starszy) jest przedstawicielem klasycyzmu w malarstwie polskim. Był nauczycielem m.in. Piotra Michałowskiego. Oferowane płótno o tajemniczym dzisiaj tytule być może nawiązuje do tematu literackiego popularnego w czasie tworzenia dzieła, a pogrążonego w mrokach przeszłości dla nas na początku XXI wieku.