W 1992 ukończył ASP w Krakowie. Dyplom w pracowni prof. Romana Żygulskiego. Pala wystawiał - między innymi: w krakowskiej Galerii Strawberry Fields, Galerii Kaleon, w Częstochowie, Galerii Heisner and Struck, w Hamburgu, Galerii ART w Warszawie. Jego obrazy przedstawiają najczęściej ludzkie marionetki odgrywające scenki w kawiarniach, na ulicy, czy w teatrze. Maluje też martwe natury, pełne intensywnych kolorów. Kolor i światło zajmują artystę o wiele intensywniej od czasu wyjazdu do USA, gdzie przebywa do dzisiaj. Motyw jest pretekstem do "budowania formy kolorem". Doświadczenie tradycyjnego koloryzmu, z którym zetknął się podczas studiów w Krakowie, szybko przetworzył na własny język malarskiej ekspresji. Od skomplikowanej wystylizowanej linii rysunku i rozbudowanej fabuły przeszedł do syntetycznego obrazowania pojedynczych przedmiotów. Siła tych obrazów tkwi w kolorze, którego świetlistość potęguje bogata faktura grubo kładzionej farby.

184
Dariusz PALA (ur. 1967, Częstochowa)

JELENIE NA RYKOWISKU CZYLI CODZIENNE KAWY NIE BEZ KOZERY (W OCZEKIWANIU NA SZCZĘŚCIE), 1994

Olej, płótno; 51 x 62 cm
Sygnowany p.d.: PALA 94; sygnowany i opisany na odwrocie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W 1992 ukończył ASP w Krakowie. Dyplom w pracowni prof. Romana Żygulskiego. Pala wystawiał - między innymi: w krakowskiej Galerii Strawberry Fields, Galerii Kaleon, w Częstochowie, Galerii Heisner and Struck, w Hamburgu, Galerii ART w Warszawie. Jego obrazy przedstawiają najczęściej ludzkie marionetki odgrywające scenki w kawiarniach, na ulicy, czy w teatrze. Maluje też martwe natury, pełne intensywnych kolorów. Kolor i światło zajmują artystę o wiele intensywniej od czasu wyjazdu do USA, gdzie przebywa do dzisiaj. Motyw jest pretekstem do "budowania formy kolorem". Doświadczenie tradycyjnego koloryzmu, z którym zetknął się podczas studiów w Krakowie, szybko przetworzył na własny język malarskiej ekspresji. Od skomplikowanej wystylizowanej linii rysunku i rozbudowanej fabuły przeszedł do syntetycznego obrazowania pojedynczych przedmiotów. Siła tych obrazów tkwi w kolorze, którego świetlistość potęguje bogata faktura grubo kładzionej farby.