Pierwsza figura Jednonogiego Bożenny Biskupskiej została zaprezentowana w 1988 roku w Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze. Następnie w 1997 roku powstał cykl siedmiu monumentalnych rzeźb w pełni ukształtowanej postaci Jednonogiego, która to będzie towarzyszyć artystce w kolejnych cyklach rzeźbiarskich: Wytyczanie obrazu, Wytyczanie obrazu 343 oraz w intensywnie zmultiplikowanej i minimalistycznej formie w serii Wytyczanie obrazu 01. Źródeł formowana się tej figury należy szukać w rysunku, gwaszach i obrazach artystki już z pierwszej połowy lat 80. XX wieku. W tym czasie Bożenna Biskupska prowadzi również intensywne prace w materii rzeźbiarskiej. Z trocin, pakuł, włókien zespolonych żywicą powstają biomorficzne formy z cyklu „Misterium czasu” i „Non omnis moriar”. Równocześnie opracowuje koncepcję rzeźb „Płytowce” - pięciu przestrzennych form o zróżnicowanej strukturze i formie jakby opartych o prostopadłościan - płytę.
gwasz, papier; 74 x 55 cm (w świetle oprawy);
sygn. i dat. l. d.: Biskupska 1986.
Pierwsza figura Jednonogiego Bożenny Biskupskiej została zaprezentowana w 1988 roku w Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze. Następnie w 1997 roku powstał cykl siedmiu monumentalnych rzeźb w pełni ukształtowanej postaci Jednonogiego, która to będzie towarzyszyć artystce w kolejnych cyklach rzeźbiarskich: Wytyczanie obrazu, Wytyczanie obrazu 343 oraz w intensywnie zmultiplikowanej i minimalistycznej formie w serii Wytyczanie obrazu 01. Źródeł formowana się tej figury należy szukać w rysunku, gwaszach i obrazach artystki już z pierwszej połowy lat 80. XX wieku. W tym czasie Bożenna Biskupska prowadzi również intensywne prace w materii rzeźbiarskiej. Z trocin, pakuł, włókien zespolonych żywicą powstają biomorficzne formy z cyklu „Misterium czasu” i „Non omnis moriar”. Równocześnie opracowuje koncepcję rzeźb „Płytowce” - pięciu przestrzennych form o zróżnicowanej strukturze i formie jakby opartych o prostopadłościan - płytę.