Studiowała w poznańskiej PWSSP (1970-72) i warszawskiej ASP (1972-76), gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem w pracowni T. Dominika. Uczestniczyła w ponad 40 wystawach zbiorowych oraz miała ponad 30 wystaw indywidualnych w kraju i za granicą. W 1984 r. wraz z mężem Andrzejem Fogttem wystawiła na Biennale Sztuki w Wenecji kompozycję malarsko-rzeźbiarską "Misterium czasu" (Fogtt - malarstwo, Biskupska - rzeźba figuralna).
W 1986 r. mieli dużą wystawę indywidualną w Zachęcie, a 1989 r. wystawę indywidualną w Berlinie. W 1987 r. rozpoczęła pracę nad cyklem "Jednonogi", początkowo w formie malarskiej, a następnie przestrzennej. Prace Biskupskiej znajdują się m.in. w Muzeach Narodowych w Gdańsku, Kielcach i Szczecinie, w Muzeum Sztuki w Łodzi i Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
Niniejsza praca bliska jest abstrakcji, lecz dostrzegamy na niej zarys tytułowego Jednonogiego, będący znakiem jakiejś fantastycznej postaci. Praca jest zróżnicowana pod względem wykonania. Występują w niej zarówno gęste impasty jak i cienkie warstwy rozcieńczonej farby.

70
Bożenna BISKUPSKA (ur. 1952, Warszawa)

JEDNONOGI, 1988

olej na płótnie, 61 x 46 cm, sygnowany p.d. "B 88", na odwrocie (na płótnie) dedykacja autorska oraz dane o obrazie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiowała w poznańskiej PWSSP (1970-72) i warszawskiej ASP (1972-76), gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem w pracowni T. Dominika. Uczestniczyła w ponad 40 wystawach zbiorowych oraz miała ponad 30 wystaw indywidualnych w kraju i za granicą. W 1984 r. wraz z mężem Andrzejem Fogttem wystawiła na Biennale Sztuki w Wenecji kompozycję malarsko-rzeźbiarską "Misterium czasu" (Fogtt - malarstwo, Biskupska - rzeźba figuralna).
W 1986 r. mieli dużą wystawę indywidualną w Zachęcie, a 1989 r. wystawę indywidualną w Berlinie. W 1987 r. rozpoczęła pracę nad cyklem "Jednonogi", początkowo w formie malarskiej, a następnie przestrzennej. Prace Biskupskiej znajdują się m.in. w Muzeach Narodowych w Gdańsku, Kielcach i Szczecinie, w Muzeum Sztuki w Łodzi i Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
Niniejsza praca bliska jest abstrakcji, lecz dostrzegamy na niej zarys tytułowego Jednonogiego, będący znakiem jakiejś fantastycznej postaci. Praca jest zróżnicowana pod względem wykonania. Występują w niej zarówno gęste impasty jak i cienkie warstwy rozcieńczonej farby.